Pobierz

1 sierpnia 2020

sierpnia 2020

Obejrzane 34 razy, pobrane 2 razy

w pobliżu Setcases, Catalunya (España)

Ruta circular fàcil per ser alta muntanya i que passa per dos cims emblemàtics.
L'inici de la ruta és una mica explosiu, pujant al costat de dos telearrastres de l'estació d'esquí per, just després de creuar el segon, moderar-se. L'arribada fins al Coll de la Geganta i el Llac de Bacivers és senzilla i agraïda, per les vistes. Des del mateix Coll de la Geganta, ja veiem els dos pics als que pujarem.
L'ascensió al Pic de Bacivers és costeruda, però sense dificultats tècniques. Des d'aqui, es baixa fins a un coll, per fer l'ascensió final fins el Bastiments. En aquesta pujada sí que cal ajudar-se de les mans alguna vegada, cosa que fa més agraïda i divertida l'ascensió. Des de Bastiments veiem la Vall de Coma de Vaca, tot Ulldeter, el Pic de l'Infern, el Gra de Fajol, la Cerdanya francesa...i una mica més allunyat, el Puigmal.
La baixada fins el Coll de la Marrana i des d'aqui fins l'estació d'esquí és senzilla, tot i que al principi s'ha d'anar una mica atent.
Per acabar, a l'estiu...molta crema solar!!!

Inici ruta

Inici de la ruta, direcció cap el nord, pujant al costat d'un telearrastre de l'estació d'esquí.

Coll de la Geganta

Arribem al Coll de la Geganta. Si continuem cap el oest, pujariem directament al Bastiments. Nosaltres continuem cap el Nord.

Llac Bacivers

Llac d'origen glacial al peu del Pic de Bacivers. El camí segueix cap a l'Est, i just a l'inici de l'ascensió, passem per una antiga cabana de pastor.

Cim Bacivers

Primer dels dos pics que farem. Pujada costeruda però no dificil.

Des del Coll de la Marrana

Coll de la Marrana. Al Oest, la vall del Fresser i Coma de Vaca; a l'Est l'estació d'esquí de Vallter.

Riu Ter

El naixement del riu Ter es situa uns metres més amunt.
Zdjęcie

Runes de l’antic refugi d’Ulldeter

Runes de l'antic refugi d'Ulldeter. El camí segueix cap el Est