Moving time  3 godzin 5 minut

1,8
3,6

Obejrzane 37 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Solíus, Catalunya (España)

Menhir de Can Llaurador

Menhir de can Llaurador: a Solius, prop del mas que li dóna nom. Aixecat de nou als anys 90 del segle passat, té una alçada de 2 metres i 18 centímetres. Tipus: Menhir antropomorf de granit. Període: Neolític Mig-Recent a Calcolític (3500 / 1800 ac). S' en tenen notícies de 1677. Servia de terme entre Solius i Cristina d'Aro. Publicat per Carles Aulet amb una fotografia l'any 1977. Es suposa que prop del seu emplaçament original. Redreçat, al 1994, per A. Gironès i un grup de voluntaris. No ha estat mai excavat.

Pas de la Miloca

Petit pont de fusta que creua el Torrent del Montclar, fet amb dos bigues i 9 travesses i la seva importància rau en el fet de servir com a referència de l'inici de la pujada als Carcaixells.

Capella dels Carcaixells o Oratori de Sant Francesc

Petita capella escarpada a la roca. Dins de la petita bauma hi ha la figura plana de Sant Francesc esculpida sobre una pedra de pissarra trencada per la mitad.

Pujada pels Carcaixells

Pont dels Aritjols

Diversos rètols ens indiquen que està prohibit passar per aquest pont. Segons tinc entès es tracta d'una propietat privada i el seu propietari no vol fer-se responsable del que els pugui succeir a aquells que passin per ell. Però tothom el creua. És una de les majors atraccions d'aquest recorregut i no sembla molt deteriorat. Metàl·lic i amb cadenes i cables d'acer per subjectar-se i que presenten un molt bon estat de manteniment. La veritat és que imposa una mica. Potser per la sensació de desemparament que perceps quan estàs per la meitat o pel seu lleu balanceig ...

El Montclar i capella de Sant Bernat Menthon

El Montclar Muntanya situada en el massís de les Cadiretes, també anomenat massís de l'Ardenya o Sant Grau, és un conjunt de muntanyes situades a la zona litoral de les comarques de la Selva, el Gironès i el Baix Empordà. Hi destaquen cims com el Puig de les Cadiretes (518m), Montagut (505m), Puig Ventós (423m), Puig de les Cols (417m) i el Montclar (406 m). Les aigües del cim totes marxen cap a la riera de Ridaura i d’aquí al mar. Ho fan per la banda sud a través de la riera de Sant Baldiri i per la banda nord mitjancen la riera de Solius. Sant Bernat Menthon Just abans d'arribar al cim del Montclar, trobem una altra capella, aquest cop dedicada a Sant Bernat Menthon, patró protector de senderistes, muntanyencs i excursionistes.
zdjęcie

Els Carcaixells vistos des de l'altre costat

Cova Sa Tuna

Cova Sa Tuna: a Solius, entre Can Llaurador i Plana Basarda. Té una alçada d’1 metre i 90 centímetres i una profunditat entorn als 2 metres. Hem entrat 10 persones. Diuen que la cova és natural però es tan ben feta que jo en tinc els meus dubtes.