Moving time  2 godzin 38 minut

2,3
4,6

Obejrzane 228 razy, pobrane 7 razy

w pobliżu Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Anem a Santa Coloma de Farners (La Selva). Aparquem en una esplanada que hi ha al costat del Parc de Sant Salvador.
Creuem el pont i anem seguint pel costat de la Riera de Santa Coloma, ample i molt sorrenca.
Passem per la Resclosa i arribem a la Font Picant, però no la veiem. Una persona que ens acompanya, filla de Santa Coloma, ens diu que està enterrada per la sorra que porta la riera.
Continuem fins a la Gorga d'en Vilà. La Gorga tampoc hi és, també ha quedat tapada per la sorra.
Seguim i voregem un viver d'arbres i en arribar a l'indicador de les Alzines Balladores agafem una pista a l'esquerra amb un cartell de prohibit el pas (no en fem cas), que ens porta a un dipòsit d'aigües.
A partir del dipòsit, a la seva esquerra comença un camí amb marques vermelles que ens portarà directament a la Mare de Déu de Farners, edifici d'origen romànic, ampliat i modificat al segle XVIII. Es desconeix la data de la primera capella, però està documentada la seva reconstrucció l'any 1200, promoguda pel senyor del castell, Ramon de Farners.
Una mica més amunt s'hi troba el Castell de Farners, que degué ser construït cap al segle XI, època en la qual apareix documentat per el primer castlà cognominat Farners. Després va passar als Vilademany, sempre, però, sota el domini superior dels vescomtes de Cardona. Va ser abandonat cap al segle XV.
Al costat del castell hi trobem una cisterna i per unes escales tallades a la roca ens enfilem fins al Turó del Vent, un turó que hi ha just al davant del castell i a on s'alçava una torre de guaita, de la que només queden unes quantes pedres del que era un dels seus murs.
Fins fa poc hi havia una corda a la roca per ajudar a fer el primer tram de pujada al turó, però algun graciós l'ha retirat.
Reculem fins a l'ermita i baixem per un corriol, indicat amb pintura vermella fins a anar a parar a la Bassa d'en Camps i d'allà fins a recuperar el camí de l'anada i tornar al Parc de Sant Salvador seguint la riera.
Ruta fàcil i molt interessant i senyalitzada totalment. El primer tram amb pintura blanca i a partir del dipòsit d'aigua amb pintura vermella.
Parking

Inici, al Parc de Sant Salvador.

Parc de Sant Salvador.

Rzeka

Resclosa de la Riera de Santa Coloma.

Most

Pont i Riera de Santa Coloma.

Źródło

Font Picant.

Avui desapareguda, enterrada per alguna riuada.
Skrzyżowanie

A la dreta, seguint marques blanques.

Esquerra, anem vorejant un viver d'arbres.

Rzeka

Pont i Gorga d'en Vilà

Esquerra.

No fem cas de l'indicador de prohibit el pas i seguim la pista que ens porta fins al dipòsit d'aigües.

Seguim pista.

Skrzyżowanie

Dipòsit i cap a l'esquerra seguint ara marques vermelles.

Dreta.

Skrzyżowanie

Deixem la pista i seguim el corriol a la dreta i amunt.

Seguim recte.

Cova natural.

Camí.

Architektura sakralna

Ermita de Farners.

S'hi venera la Mare de Déu de Farners, una talla d'origen romànic molt modificada (només és romànica la part del tronc), restaurada l'any 1998. S'hi celebra un aplec anual el primer diumenge després de l’Ascensió.
Zamek

Castell de Farners.

El castell, format per una torre mestra central, de planta rodona, i un recinte emmurallat trapezial al seu voltant, es troba en molt bon estat de conservació després d'haver estat restaurat recentment. La torre té un diàmetre de 8,40 m i una alçada de 12 m. Fora del recinte murat hi ha una cisterna que recull l'aigua que baixa del rocam.

Szczyt

Turó del Vent.

Skrzyżowanie

Comencem a baixar, sempre seguint marques vermelles.

Cami de baixada.

Jezioro

Bassa d'en Camps i a la dreta.

Dreta.

Recuperem el camí d'anada.

3 Opinie

• Zdjęcie amboix

amboix 2021-04-16

Bonica ruta, molt ben detallada! En pocs km trobem una varietat de paisatges molt bonics! El parc de Sant Salvador és preciós, el curs de la riera de Sta Coloma una meravella! La Pujada i baixada a l'ermita de Farners travessa uns boscos de vegetació molt variada! L'ermita de Farners és molt bonica. El castell està molt ben restaurat. Tot l'entorn està molt ben cuidat. I la pujada furgada a la roca fins al turó del vent val molt la pena també, amb vistes fantàstiques sobre tota la comarca de la Selva!
    Ruta molt recomenable!

• Zdjęcie Núria MP

Núria MP 2021-06-10

I have followed this trail  zweryfikowane  View more