Pobierz

czerwca 2021

2 Opinie

Obejrzane 123 razy, pobrane 9 razy

w pobliżu els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Recorregut que comencem i acabem al poble d'Els Hostalets d'en Bas i durant tot el camí anem seguint marques grogues d'Itinerànnia.
Deixem el cotxe al pàrquing a l'entrada del poble i anem fins l'església on girem a la dreta i seguim fins que després de la darrera casa, trobem un rètol cap a l'esquerra i les marques grogues que ens acompanyaran tot el trajecte. Al principi, per asfalt fins que trobem un desviament a la dreta on comença el camí que puja molt dret fins arribar a El Portell, trencat de roques que ens donen accés al pujant fins el cim de Sant Miquel de Castelló (o de Falgars). Precioses vistes!
Per continuar, reculem fins El Portell i seguim cap a l'esquerra fins la casa de Pibernat (en restauració des de fa uns anys), i on comença la pista per la qual pugem fins a Falgars, petita visita i continuem per la pista de ciment, passem un mirador del Salt de la Coromina (compte amb el cingle, no hi barana) i seguim fins que trobem La Portallera (els senyals indiquen cap a l'esquerra. Seguim les marques i travessem la bonica Roureda de Pujolriu, travessem un rierol, pugem una mica i tornem a baixar travessant el Torrent de l'Hostalot on cal vigilar perquè les pedres patinen molt. Continuem pel camí amunt seguint una tanca a la nostra esquerra i les marques que pugen fins trobar una tanca de fusta on també es pot passar pel costat, sense obrir. Després de vorejar un camp, una altra tanca i comencem a baixar pel costat de l'antic hostal d'El Grau entrant tot seguit al Camí Ral entre Vic i Olot, molt bonic i sobre tot, ombrívol. Després del tram més ben arreglat d'aquest antic camí, Les Marrades, trobem la Font de les Marrades i més avall, La Pixanera dels Matxos, amb una bona vista sobre la Tosa de Pujolriu. Finalment sortim a una pista al costat de la casa de L'Esquirol, seguim avall i després de travessar un incipient Fluvià, girem a l'esquerra per un corriol entre el riu i un camp que finalment ens deixa a la carretera de La Parcel·lària per la qual tornem fins Els Hostalets, tot admirant la preciositat dels cingles que hem recorregut per dalt i també, la bonica casa de La Clapera.
Temps efectiu: 3h. 8'
Parking

Els Hostalets d'en Bas

Inici / Final

Esquerra (marques grogues)

Szczyt

Sant Miquel de Castelló (o de Falgars)

Can Pibernat

2 Opinie

• Zdjęcie bab1

bab1 6 cze 2021

l he fet en sentit contrari , però es preciosa en els dos sentits.
    Molt recomanable .

• Zdjęcie RIANEL

RIANEL 6 cze 2021

Tota la raó. Una ruta magnífica i aquest any era una bona part de la Lletissonada.
    Molts records i bones caminades.