4,4
8,8

Obejrzane 501 razy, pobrane 11 razy

w pobliżu Roda de Ter, Catalunya (España)

Data de realització: 16 de setembre de 2014

La sisena etapa és còmoda i transcorre per la plana de Vic seguint el riu. A la realització de la travessa (setembre 2014) el pont de la Gleva que permet creuar el riu a peu i continuar per la vora està en construcció de tal forma que vaig d'improvitsar un altre camí cap a Torelló.

Sortim de Roda de Ter i pugem direcció a Manlleu a través de la vora dreta del riu. Hi ha alguns moments on el camí és força estret i es passa tot just al costat del riu, i tot i que no és perillós, cal anar amb compte de no fer un mal pas. Tanmateix, hi han moments en que l'herba és molt alta, per tant portar pantalons llargs i calçat tancat, si pot ser impermeable, és d'agrair.

Arribant a Manlleu, s'arriba a l'alçada del Museu del Ter el qual pot ser molt interessant de visitar per conèixer de primera mà els territoris que estem recorrent. A partir d'aquest punt comença un passeig amb una longitud de 10 kilòmetres per la ribera a on passarem per un teixit indústrial important i al voltant del kilòmetre 7 arribem al pont de La Gleva.

En la realització d'aquesta etapa el pont estava en reconstrucció i el pas cap a l'altre cantó que seria el camí de la vora del riu Ter i el camí a seguir normalment fins a Torelló estava tancat. Així doncs no el vaig poder realitzar i vaig d'haver de buscar una alternativa. Aquesta va consistir en anar a través dels camps, pels camins de pagès, directament a Torelló de fet és el camí que s'utilitza en el cas de fer la ruta amb bicicleta. Hi han moltes possibilitats de fer aquest tram, tots per camps força esposats al sol, però en general està ben indicat i es tracta d'anar cap a el nord i el camí pot ser molt directe: des del pont Pont de la Gleva anar a Can Rosanes, a els Falgars i després es creua la C-12 per sobre per un pont. Arribem a l'entrada d'un abocador el qual voltejarem pel camí de l'esquerra i seguirem les indicacions cap a Torelló deixant el Puig Guardial i el Serrat Rodó a l'esquerra i en el kilòmetre 14,5 d'aquesta etapa s'arriba a una bifurcació de camins que ambdós porten a Torelló. En el meu cas agafo el camí dret paral·lel a la C-37.

Allotjament:
Es va realitzar a l'Hostal Sant Roc Net, habitació completa i tot estar lluny del centre és recomanable.

Següent etapa:
Torelló - Sant Quirze de Besora (7ª etapa Travessa el Ter #mirarelriu)

Anterior etapa:
Pantà de Sau - Roda de Ter (5ª etapa Travessa el Ter #mirarelriu)