Moving time  2 godzin 5 minut

2,5
4,9

Obejrzane 32 razy, pobrane 3 razy

w pobliżu Roda de Ter, Catalunya (España)

 Per arribar-hi : Hem de fer cap a Roda de Ter i, poc abans de passar per davant de l’escola pública i passar el pont sobre el Ter, girar a la dreta i passar pel Pont Vell, seguir amunt i de seguida trobarem un cartell que ens fa girar a la dreta cap al Jaciment de l’Esquerda. Hi girem i baixem a un pàrquing públic que hi ha a la vora.
 Caminada : Comencem a caminar seguint el carrer per on hem anat al pàrquing endavant, C. de Joan Mas seguit per l’Avda. d’en Pere Baudier. Trobem un cartell que ens indica que fins a L’Esquerda hi ha 1’5 Km. Passem per davant del Museu Arqueològic i ja tenim davant les restes arqueològiques i les runes de St. Pere de Roda força ben explicades (15’) .
Tornem pel mateix camí, ornat amb arbres de Júpiter ara florits, fins a un carrer transversal, el C. d’en Ramon Martí, que seguim a l’esquerra fins a la Pça. Major i des d’aquí, pel C. d’en Bac de Roda, per davant del Teatre Eliseu, fins que ens desviem pel C. de St. Sebastià, davant de l’estàtua de Bac de Roda, fins a creuar la carretera (50’) i una mica més endavant ens desviem cap al riu (55’) que anirem vorejant seguint el Camí dels Pous (n’hi ha 10), marcat amb senyals de GR, i cobert per grans pollancres que més endavant seran plataners, sargues, verns i acàcies.
El camí, sempre al costat del riu i ben condicionat amb algunes baranes de fusta, es converteix en un sender i trobem una primera resclosa (1h. 20’). Arribem a un gran camp, ara sembrat de blat de moro, i seguim sempre al costat del riu. Tornem a anar sota grans pollancres i plataners seguint una mena de revolt que fa al riu fins arribar a un clar, amb una casa-magatzem (1h. 50’). Ens apartem una mica del riu seguint un camí ample, cap a l’esquerra, que va pujant fins arribar a una carretereta asfaltada, el Camí de Manlleu a Roda de Ter. El seguim cap a l’esquerra i passem aviat davant de l’ermita de St. Miquel de la Guàrdia (2h. 10’). Passem a tocar del cementiri (2h. 15’) i anem seguint la carretereta fins que trobem un camí no asfaltat, a la dreta, amb una casa al fons, que agafem (2h. 28’). Passem al costat de la casa i trobem un cartell que ens indica que fins al riu, a la nostra dreta, tenim 0’3 Km. Ara seguim un sender local. Som al riu (2h. 38’). Ara hem de fer en sentit contrari el camí que hem fet a l’inici de la caminada, fins al pàrquing.
En total hem estat una mica menys de 3 h., per fer uns 9’80 Km. amb una desnivell acumulat de 101 m., per una vegetació de ribera en què ens ha sorprès la gran abundància de blets, amb saücs i força pollancres, plataners, sargues, verns, acàcies i algun roure, entre camps de cereals i de blat de moro i diverses granges de porcs.
 Sant Pere de Roda i el Poblat de l’Esquerda : Sembla que el poblat va ser ocupat des del s. VIII aC. Hi ha dues fases medievals: Una entre els s. VIII al XI i l’altra dels s. XII-XIV quan va ser abandonada. Les restes de l’església actual corresponen a una església construïda sobre una anterior del s. X, amb nau única i absis a l’est. En queden el mur sud amb l’arrencament dels arcs torals, dues finestres de doble esqueixada i una porta que dona a un cos quadrat que podria haver estat un campanar o una torre fortificada. Arran de l’absis hi ha una fornícula. A banda i banda de l’església es troben tombes antropomòrfiques.