Czas  3 godzin 16 minut

1,5
3,0

Obejrzane 294 razy, pobrane 10 razy

w pobliżu el Pont de Suert, Catalunya (España)

Recorregut circular al Tossal del Miravet que aprofita el camí de retorn de la Via Ferrata del Miravet. Aquest estiu ha estat obert i senyalitzat el tram de l'itinerari que des de la part superior de la Via Ferrada ens porta per un corriol equipat amb parabolts i corda fixa fins al Cim del Miravet.

Aquesta excursió es pot fer pel camí de tornada de la Via Ferrada del Miravet (equipada amb cables i cadenes als punts de dificultat) o bé per complimentar l'activitat de la ferrada, en 30 minuts més arribem al cim del Miravet.

Iniciem el nostre itinerari a la plaça de la Vila del Pont de Suert i baixem pel barri vell fins al passeig de riu, remuntem per la riba esquerra fins al pont per a vianants que hi ha al final del passeig. Travessem el pont i just davant trobem un caminet que comença a pujar.

El camí puja en ziga-zagues i les marques que haurem de seguir son "punts de color groc" . Arribats al final del camí, al costat d'unes canonades, hem de girar a la dreta seguint les marques per un corriol que flanqueja cap a la dreta i que ens porta a l'inici de la via ferrada.

Uns 100 metres abans del peu de la ferrada hi ha el camí de retorn, que es per on pujarem si no volem fer-la. Ara l'itinerari es torna més costerut i anirem trobant cadenes i cables per ajudar-nos als punts més complicats i així anirem pujant fins trobar el final de la tirolina on acaba la Via Ferrada.

Aquí comença el recorregut que acaba de ser obert. Fins ara no hi havia cap corriol senyalitzat que pugés al cim del Tossal del Miravet per aquest vessant. El nou itinerari està senyalitzat amb marques allargades de color "blau cel" i fites de pedra. Als punts de certa dificultat han instal·lat cordes fixes ancorades en parabolts amb anella. Les cordes es troben en bon estats, però caldrà estar atents al seu envelliment.

Com explicàvem, al punt on acaba la tirolina de la ferrada cal girar a la dreta i seguir les marques de color blau cel. Només uns metres més enllà trobem la primera corda fixa, que ens ajuda a superar un tram força vertical d'uns 10-12 metres amb 3 fraccionaments.

A continuació arribem a una petita carena i el corriol travessa una zona emboscada per entrar en una canal que pugem seguint les marques agafant-nos de roques i arbres.

Sortint de la canal trobem un franqueig a l'esquerra una mica exposat que està protegit amb la segona corda fixa i que ens porta a una altra canal molt més enclotada que remuntem per la dreta fins a la tercera corda fixa que ens ajuda a superar un bloc relliscós que acostuma a estar brut de terra.

Després d'aquesta tercera corda fixa s'acaben les dificultats i tot i que el terreny té una inclinació considerable permet anar guanyant alçada fins a sortir a la carena i el cim del Tossal del Miravet.

Al Cim seguirem marques de color groc, gens fàcils de trobar, peró que ens porten cap al coll proper i s'endinsen a la roureda que porta al barranc de Cirés.

El camí no es fàcil de trobar (atenció a no perdre el trak) però ens porta de baixada i faldejant cap a la dreta fins a una pista de manteniment de les torrres d'alta tensió.
Cal prendre la pista a l'esquerra i seguir-la 400m, llavors tornem a girar a la dreta, ara sense traces per baixar per un llom de carena al camí del GR15.

Els darrers 2 km els farem pel GR-15 que sense pèrdua ens retorna al Pont de Suert

Deixar pista

Camino

FI ferrata

1100 m altura
Skrzyżowanie

Gir Esquerra (deixar camí a la Ferrata)

GR15 girar esquerra

Drzewo

Gran roure

Inici Camí

Ryzyko

Inici Ferrata Mirabet

Inici Via Ferrada del Tossal del Miravet

Inici tram nou (final tirolina)

Pista girar esquerra

Camino
Punkt informacyjny

Plaça Major

Edificio
Most

Pont Peatonal sobre Noguera R.

Arroyo
Szczyt

Tossal del Miravet

TOSSAL DEL MIRAVET

4 Opinie

• Zdjęcie Kactus SUPERNENA

Kactus SUPERNENA 2020-09-07

Ruta muy xula!!!! Divertida y entretenida!!!! Las cuerdas puestas con conciencia q hace el recorrido mucho más seguro!!!!

Excelente

• Zdjęcie D Pasquale Cantonata

D Pasquale Cantonata 2020-09-08

Ets un crack... lo del "blau cel" m'ha arribat

• Zdjęcie toni.e.ko

toni.e.ko 2020-09-08

Molt bona combinació d'activitats, allargues la Ferrada i fas un cimet on el camí no és massa complicat de seguir, i al final aconsegueixes una molt bona vista. Felicitats per la ruta!!