Czas  5 godzin 33 minut

3,7
7,4

Obejrzane 11 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Paüls, Catalunya (España)

4-6-19 - Sortim de la part de baix del poble, per pistes que més endavant esdevenen quasi camins i arribem al Mas Pavet, on hi ha un gran pi. Sortim després a una pista més bona, que seguim un tram cap a la dreta fins trobar una sendera que puja a l'esquerra, quasi en direcció contraria a la que portàvem.

Pugem una mena de grauet a la dreta i poc després ens desviem a l'esquerra, fites. Anem seguint de costat, travessant alguna tartera, fins que davant d'una de gran, hem de girar a la dreta i tirar amunt, fites. Al ser el terra rocós, no es veu molt clar el camí, però ja veurem que endavant o avall està complicat de seguir.

Continuem costejant i travessant més tarteres fins que en una raconada ja tirem amunt encarant-se cap a la Moleta, a la que arribem després de passar per un creuament i per un indicador en part caigut. Pugem dalt pels ferros que hi ha, fàcil, i anem fins la punta a veure el panorama sobre el Delta i voltants.

Baixem i tirem cap a la Coscollosa, davant mateix. Quan som dalt al coll agafem una petita traça a la dreta que en uns minuts ens durà al cim, bon mirador dels Ports i de mar.

Tornem al collet i anem baixant per l'altre costat fins que tirem a l'esquerra i anem de costat altre cop fins el Coll de les Saleres, on passem a l'altre vesant i anem baixant i pujant fins el Pou Sec, petita mena de cisterna on en aquesta ocasió hi havia aigua i hi sobreeixien unes gotetes. Si més no per beure'n, ens hem pogut refrescar una mica.

Del pou, en comptes de seguir cap al Coll de Paüls, prenem el sender que marxa planejant i que va a trobar el de baixada del mateix coll.

Ara ja només ens cal seguir el GR-171, que ara des del Mas de la Mari, baixa directe cap al poble. En alguns mapes antics hi constava un traçat diferent en aquest últim tram del GR fins el poble d'Alfara.