Czas  2 godzin 11 minut

1,6
3,1

Obejrzane 10 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Montbau, Catalunya (España)

Excursió de dues hores que ens porta al que fou el Palau de Valldaura. Fa més de mil anys diuen que, en aquest indret, Guifré el Pilós va imaginar i va fer el primer escut de Catalunya. Després seguirem cap a la font del Cigró, can Cerdà, les fonts d'en Güell i dels Caçadors, les fonts de la Bassa de Can Valldaura i d'en Gatell.
Ruiny

PALAU DE VALLDAURA

És in indret que cal visitar, sobre tot si es coneix la història. Potser Guifré el Pilós hi va viure els seus darrers instants. Estem parlant de fa més de mil anys. Mossèn Cinto Verdaguer situa aquí la llegenda de les quatre barres. Cerdanyola, terme municipal al qual pertanyen les ruines de Valldaura, també du al seu escut les quatre barres. Vegeu: https://ca.wikipedia.org/wiki/Palau_reial_de_Valldaura. Actualment, 2021, sembla que es fan prospeccions arqueològiques-

FONT

Situada a l'esplanada del palau de Valldaura hi ha el que fou una font, amb un gibrell rogenc. .

CORRIOLET

FONT DEL CIGRÓ O DEL PLA DEL CIGRÓ

Aquesta font està quelcom amagada, però s'hi pot arribar per ambdues parts de la riera. Té dues canonades, de les quals una, l'alta, no raja i l'altra queda ran del nivell de l'aigua, amb la qual cosa cal netejar el bassí on cau l'aigua. Però raja! . https://fontscollserola.com/?p=803

PLA DEL CIGRÓ

És una petita esplanada característica a dos cents metres de la font. Hi ha quatre o cinc alzines i és net de bardissa. Un indret per a fer un esmorzar amb bona companyia!
Architektura sakralna

CAPELLA VERGE DE LOURDES

Skrzyżowanie

CRUÏLLA I RÈTOL

Sortim de la capella de la verge de Lourdes i ens trobem un rètol. Cap a la dreta a Valldaura i cap a l'esquerra a can Coll.

RÈTOL FONT D'EN GÜELL

Des d'aquest punt podem anar a veure les fonts d'en Güell i, una mica més enllà (car no són la mateixa font!), la dels Caçadors. Nosaltres seguim la pista uns deu o vint metres per agafar un corriolet que s'enfila a la dreta.
Skrzyżowanie

CORRIOLET

El corriolet comença a la dreta enfilant-se de valent.

CORRIOLET A LA DRETA

On el corriol fa un gir de 180 graus s'inicia un corriolet a la dreta que ens cal seguir si volem seguir l'itinerari. Si seguíssim el corriol principal arribariem a Can Valldaura.
Schronienie

CASETA

Una caseta de pedra ben arranjada, amb els sostre de volta catalana, llar de foc, prestatgeries d'obra... per passar-hi la nit!
Źródło

FONT DE LA BASSA DE CAN VALLDAURA (O DEL POU DE CAN VALLDAURA)

Aquesta font no té canonada. Ni aigua. Però la construcció mereix una visita. Una figuera damunt l'obra ens diu que fa molts anys que fou construïda.

FONT D'EN GATELL

Encara hi raja un minso cabal d'aigua, i algú s'ha dignat escriure amb bona lletra que som a la font d'en Gatell. Uns altres han destruït la lleixa que hi havia sobre la font. L'ésser humà és un misteri. Al damunt unes escales ens van portant cap al punt on hem inicial l'excursió. Una mica camp a través, arribarem al lloc on hem començat.