Moving time  3 godzin 25 minut

Czas  4 godzin 38 minut

Współrzędne 4727

Uploaded 28 listopada 2018

Recorded listopada 2018

  • Rating

     
  • Information

     
  • Easy to follow

     
  • Scenery

     
-
-
1 392 m
936 m
0
4,2
8,5
16,91 km

Obejrzane 93 razy, pobrane 3 razy

w pobliżu Pina de Montalgrao, Valencia (España)

En l’entrada del poble trobem el llavador de Pina de Montalgrao, on comencem a caminar per un PR, camí que ix a la nostra dreta.
A uns 500 metres trobem a la nostra dreta l’Ermita de la Verge de la Gràcia i uns 200 metres més endavant girem pel camí de la nostra dreta el qual seguim entre bancals de secà uns 400 metres fins aplegar a una bifurcació que prenem a l’esquerre.
Més avant el camí es torna en senda a l'arribar a la muntanya, remuntant un barranquet que acaba en uns gegants generadors eòlics, on trobem una pista que seguim a l’esquerre. En uns metres més, girem a la dreta per pista també, al costat de les ruïnes del corral del Collao.
Descendim uns pocs metres més i prenem un camí en pitjor estat a la nostra esquerre que va fins al pou Cerdanya on acaba. A partir d’ací i per senda en poc menys de dos kilòmetres arribem a la magnífica Cova Cerdanya, una gran cavitat plena d'estalactites i estalagmites que en alguns punts s’ajunten formant espectaculars columnes. Una visita molt recomanable per a gaudir de les impressionants meravelles de la natura.
Des de la cova continuem abaixant primer per senda uns 700 metres i després per pista uns 500 metres on en una corba, prenem la senda que ix a l’esquerre senyalitzada com a PR que en pocs metres ens torna a la pista que hem de seguir a l’esquerre.
600 metres més endavant girem pel camí de l’esquerre que al cap de poc es torna en senda i ens porta a la Font de la Pantorilla.
Comencem a remuntar el barranc de la Pantorrilla i en uns 800 metres la senda es converteix en camí, que seguim recte durant 2,5 km rebutjant els ramals que isquen a dreta o esquerra.
Als 11,5 km de l’inici trobem un pal indicador que a la dreta i per senda ens dirigeix a Monte Pina. Tot marcat en línies grogues i blanques de PR.
Comencem a pujar els 350 metres de desnivell positiu que hem de remuntar en 2 km i ens deixen en el cim, on hi ha el vèrtex geodèsic 1404, també una caseta de vigilància forestal i l’Ermita de Santa Barbera i Santa Quitèria.
Descendim 1 km i deixem el PR per a seguir un antic camí que abaixa per mig de la pinada i travessa dues pistes forestals, per acabar en uns 700 metres en el camí que en un kilòmetre i mig ens portarà de nou al poble de Pina de Montalgrao.
========================================================================
En la entrada del pueblo encontramos el lavadero de Pina de Montalgrao, donde empezamos a andar por un PR, por camino que sale a nuestra derecha.
A unos 500 metros encontramos a nuestra derecha la Ermita de la Virgen de la Gracia y unos 200 metros más adelante giramos por el camino de nuestra derecha el cual seguimos entre bancales de secano unos 400 metros hasta llegar a una bifurcación que tomamos a la izquierda.
Más adelante el camino se vuelve en senda a la llegar a la montaña, remontando un barranquito que acaba en unos gigantes generadores eólicos, donde encontramos una pista que seguimos a la izquierda. Unos metros más adelante, giramos a la derecha por pista también, junto a las ruinas del corral del Collao.
Descendemos unos pocos metros más y tomamos un camino en peor estado a nuestra izquierda que va hasta el pozo Cerdaña donde acaba. A partir de aquí y por senda en poco menos de dos kilómetros llegamos a la magnífica Cueva Cerdaña, una gran cavidad llena de estalactitas y estalagmitas que en algunos puntos se juntan formando espectaculares columnas. Una visita muy recomendable para disfrutar de las impresionantes maravillas de la natura.
Desde la cueva continuamos bajando primero por senda unos 700 metros y después por pista unos 500 metros dónde en una curva, tomamos la senda que sale a la izquierda señalizada como PR que en pocos metros nos devuelve a la pista que tenemos que seguir a la izquierda.
Unos 600 metros más adelante giramos por el camino de la izquierda que al cabo de poco se vuelve en senda y nos lleva a la Fuente de la Pantorilla.
Empezamos a remontar el barranco de la Pantorrilla y en unos 800 metros la senda se convierte en camino, que seguimos recto durante 2,5 km rechazando los ramales que salgan a derecha o izquierda.
A los 11,5 km del inicio encontramos un poste indicador que a la derecha y por senda nos dirige a Monte Pina. Todo marcado en líneas amarillas y blancas de PR.
Empezamos a subir los 350 metros de desnivel positivo que tenemos que remontar en 2 km y nos dejan en la cumbre, donde hay el vértice geodésico a 1404 m., también una caseta de vigilancia forestal y la Ermita de Santa Barbera y Santa Quiteria.
Descendemos 1 km y dejamos el PR para seguir un antiguo camino que baja por medio de la pinada y atraviesa dos pistas forestales, para acabar en unos 700 metros en el camino que en un kilómetro y medio nos llevará de nuevo al pueblo de Pina de Montalgrao.

2 Opinie

  • solarpac 2019-01-28

    I have followed this trail  zweryfikowane  View more

    Magnifica ruta, con la dificultad que la subida de santa barbara esta a 2.5 km del final.
    en algunos tramos con mucho viento.

  • Zdjęcie Florenci Vallcanera

    Florenci Vallcanera 2019-01-28

    Me alegro que te gustara la ruta. Salut y montaña.

You can or this trail