Czas  10 godzin 50 minut

1,7
3,4

Obejrzane 57 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Gouaux-de-Larboust, Occitanie (France)

*** NO SEGUIR EL TRACK ***

Posem l'advertiment de no seguir el track, ja que no és el que teníem previst fer, vam haver d'improvisar, i al final va sortir una caminada de gairebé 11 hores, difícil i amb més trams complicats del compte.

La nostra idea era fer la pujada al cim del Perdiguero (3.222m), sortint del refugi del Portillón, i a la tornada, des del Collado superior de Lliterola, fer la Cresta de Lliterola, pujant a la Tuca de Lliterola (3.095m), el Pico Royo (3.122m), i la Punta de Lliterola (3.132m), arribant al Collado Inferior de Lliterola, sortir per la seva esquerra, i baixar ja de retorn cap al refugi.

La pujada des del refugi fins al Collado Superior té la seva dificultat, per la pendent i el pedregam, sobretot el tram de tartera entre les dues plaques de neu, però es pot fer sense complicacions.
Un cop al Collado, tot i portar més d'un track per seguir, vam tenir dificultat en identificar el punt de pujada cap a la cresta. finalment vam veure una canal, força tècnica, que semblava el camí, però no n'estàvem segurs. Vam grimpar per la canal i, efectivament, ens va dur a un replà que era l'inici de la cresta fins al cim. Vam anar resseguint la cresta, pel pedregam i per la seva dreta, i vam fer cim.

De retorn, al Collado, i seguint el track, vam enfilar la cresta de Lliterola. Primer pujada a la Tuca, després un segon cim sense nom (Al Waypoint hi hem posat Tuca II), Pico Royo i Punta Lliterola. Fins aquí tot bé.

Segons el track, havíem de seguir uns 150 - 200 mts, fins al final de la cresta, per arribar al Collado Inferior, però el fet era que la cresta cada cop s'aprimava més i quedava més aèria, fins al punt que vam considerar que era millor buscar una alternativa. Un camí a la dreta semblava prou atractiu, i el vam agafar pensant que podríem arribar al Collado per aquí. Però no hi portava, i finalment vam optar per baixar fins al llac gelat, per una pendent molt forta, pedregosa i inestable, que ens va posar a prova...

Un cop al llac gelat, ja ens vam poder tornar a enfilar cap al Collado directament, per saltar a l'altre costat i fer la baixada cap al refugi. Pedra, pala de neu i forta pendent, però sense cap dificultat remarcable.

En total, gairebé 11 hores, que sense aquesta variant final haurien sigut força menys. Això, però, és el que té la muntanya, que fins que no hi ets pel tros no pots donar res per fet...

Hora Inicio: 7:17 21 ago. 2019
Hora Fin: 18:07 21 ago. 2019
Distancia recorrida: 6,9 km (10:50)
Tiempo en movimiento: 02:21

Refugi de Portillón.

Recte.

Dalt de la tartera.

Coll Superior de de Lliterola.

Pico Perdiguero (3.222m).

Tuca Lliterola.

Tuca Lliterola II?.

Pico Royo.

Punta de Lliterola.

Camí a la dreta.

Baixada matadora sense camí.

Llac gelat.

Coll inferior de Lliterola.

Refugi Portillón.

Nombre: Segmento: 1

Hora Inicio: 7:17 21 ago. 2019
Hora Fin: 18:07 21 ago. 2019
Distancia recorrida: 6,9km (10:50)