Moving time  3 godzin 39 minut

3,4
6,9

Obejrzane 325 razy, pobrane 22 razy

w pobliżu Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Ruta que ens porta a la serra del Mont-roig a la Noguera per fer el 100 cims la Pala Alta, màxima elevació d'aquesta serralada.
Aproximadament al quilòmetre 10,200 de la carretera LV9047 hi ha un trencall que ens portarà a una zona on podem deixar el cotxe sense cap dificultat, des d'aquest punt iniciarem aquesta ruta.
Sortint d'aquest punt ens dirigirem cap a l'ermita de la Mare de Déu de Montalegre, on ja tenim un bon mirador. Darrera de l'ermita ja trobarem un pal indicador que ens marca la direcció i la distància fins a la màxima elevació de la serra del Mont-roig, la Pala Alta de 947 m. A uns 200 m. veureu que marco un punt en una roca on hi ha unes bones vistes sobre l'ermita, crec que val la pena pujar-hi i no ens farà perdre gaire estona, un cop fet això continuem pel corriol que estàvem seguint i que ens portarà fins al cim, continuarem sempre direcció est seguin el corriol que va crestejant fins arribar després d'una baixada al coll de Porta, aquí ens tornem a enfilar per pujar al cim de la Pala del Coll de Porta (892 m.), cim amb unes bones vistes i des d'on podem veure tot el camí que hem fet. Continuem direcció est fins arribar al refugi del Pletiu de l'Extrem o del Xut, per arribar al refugi ens hem de desviar uns 200 metres de la ruta que ens farà baixar en forta pendent cap a la zona on tenim el vehicle.
Els corriols estan molt fresats i no tindreu problemes per seguir el track, s'ha de tenir en compte però, que el terreny és molt pedregós i de mal caminar, s'ha d'anar en compte sobretot a la baixada que fem des del refugi fins arribar a la pista, un cop arribats a la pista ja no hi ha cap problema.
Parking

Punt de sortida i aparcament

Zona on podem aparcar i des d'on iniciem la ruta.
Ryzyko

Via del tren

Alerta! aquí creuem la via del tren

Corriol a la dreta

Deixem la pista i agafem el corriol que ens queda a la dreta.
Skrzyżowanie

Trobem una bifurcació de corriols, seguim pel que marxa a la dreta.

Pista a la dreta

Seguim per la pista cap a la dreta.

Seguim per corri

Ruiny

Possibles restes d'un tancat per bestiar

Pista a la dreta

En arribar a la pista continuem per aquesta cap a la dreta.

Corriol a l'esquerra

Abandonem la pista del camí de les Altures i agafem el corriol que ens queda a ma esquerra.

Creuem pista i per corri

Architektura sakralna

Ermita de la Mare de Déu de Montalegre

L’ermita de Montalegre, prop de Vilanova de la Sal, té avui en dia una imatge dedicada a la mare de Déu de Montalegre. A aquesta imatge però, li falta des de 1936 la figuerta del pastoret que l’acompanyava. Se sap que l’any 1936, i a causa de l’inici de la guerra civil, uns quants veïns de Vilanova de la Sal van decidir amagar la imatge de la mare de Déu, per tal de protegir-la. Un cop passada la guerra algun d’aquests veïns va recuperar la imatge d’on l’havien amagat i la va tornar al seu lloc d’origen. En canvi la figura del pastoret fou amagada uns dies més tard i només per una persona sola, veí de Vilanova de la Sal. Aquesta persona però va morir durant la guerra, desapareixent qualsevol possibilitat de saber on estava amagat el pastoret de Montalegre. Ara mitjançant la història oral i amb la recerca, s’intenta no només trobar el pastoret, sinó també recuperar la memòria històrica d’aquells temps. Font: http://monestiravellanes.wordpress.com/
Punkt informacyjny

Pal informatiu

Pal informatiu que ens indica direcció i distància al cim de la Pala Alta.
Panorama

Vistes ermita

Punt des d'on hi ha unes excel·lents vistes de l'ermita.
Szczyt

Pala Alta

Pales del Mont-roig

Pista a l'esquerra

Sortim a una pista i ens encaminem cap a l'esquerra direcció al coll de Porta.
Przełęcz

Coll de Porta

Coll dels municipis de les Avellanes i Santa Linya i Camarasa (Noguera). Font: Gran enciclopèdia catalana
Panorama

Vistes

Punt des d'on hi ha molt bones vistes
Schronienie

Refugi del Pletiu de l'Extrem o del Xut

Refugi del Pletiu de l'Extrem o del Xut Espai natural de l'Aiguabarreig Segre-Noguera Pallaresa, a les Avellanes i Santa Linya (Noguera). Refugi habilitat pel Departament de Medi Ambient i Habitatge. Es tracta d'una antiga pleta on s'allotjaven els treballadors que feien la repoblació de la forest de Mont-roig i Tilen.

Tartera

Ens trobem una tartera que hem de creuar seguint el corriol.

Cap a la dreta

Ens trobem un pal indicador del refugi, nosaltres agafem la pista cap a la dreta.
Skrzyżowanie

Seguim cap a la dreta

Intersecció de camins on nosaltres continuem la marxa per la mateixa pista cap a la dreta.
Parking

Arribada zona d'aparcament

2 Opinie

• Zdjęcie Josep Font O.

Josep Font O. 2020-02-15

Avui he fet la ruta, molt guapa. Vistes impressionants per tota la carena, gràcies per compartir-la 👍

• Zdjęcie mingunc

mingunc 2020-02-17

Gràcies Josep pel comentari, encantat de que t'hagi servit i agradat.