Moving time  6 godzin 31 minut

Recorded września 2018

6,9

Obejrzane 66 razy, pobrane 4 razy

w pobliżu  Queralbs, Catalunya (España)

L'Olla de Núria és un trencacames divertit i molt bonic.

Aparquem el cotxe al pàquing de Fontalba. La pista per arribar-hi s'agafa des de Queralbs i encara que hi ha un primer tram d'asfalt, ràpidament es transforma en camí de terra i pedra durant molta estona (vigilar si tens un cotxe baix). Uns 5 minuts abans d'arribar al pàquing, et trobes amb una font amb aigua fresca, per si vols carregar la cantimplora!

Des del pàquing s'agafa el camí de l'esquerra que puja fins al Puigmal (el que ens queda a la dreta és per on tornarem). La traça es veu perfectament i pots veure com es va enfilant per la muntanya. Són 5km amb 900m de desnivell, però la pujada més llarga ja ens la traiem de sobre.
Quan arribem al cim i veiem la gran creu de ferro, continuem recte en la direcció que veniem i ens trobem una baixada rocosa que va enfilant a poc a poc cap al Pic Petit del Segre i el Pic del Segre. D'aquí baixem al Coll de Finestrelles, des d'on ja baixant hem vist el Monestir de Núria i tota la carena de muntanyes que anirem coronant.
A partir d'aquí és un trencacames de pujades i baixades. Baixades fins els colls i tornades que s'enfalien per encara els pics. El camí durant tota la ruta es veu molt bé. Jo sempre recomanaria anar amb GPS, però en el cas de l'Olla ens serveix de suport i per situar-nos.
Després del Coll de Noucreus (si vols pots anar a veure el Piolet vermell -un in memoriam-), el traçat canvia i els cims són més propers, el terreny és més rocós i ja veus com l'olla s'està acabant.
Quan corones el Puig de Fontnegra (no hi ha cap fita que l'identifiqui), comença la baixada. Mentre baixem passemper un pic i pels Rocs Blancs (si li dóna el sol és bonic), fins al Pic de l'Àliga. Quan arribes aquí és impressionant. Tens el Monestir de Núria als teus peus, el Puigmal davant del teu nas, i tota l'olla perfectament visible.
Arribats aquest punt ens queda encarar la baixada fins el Monestir, que ens porta per l'alberg del Pic de l'Àliga (allà hi ha un abeurador) i creuar el Cremallera. Després enfilem cap al Coll de Fontalba i caminem un 6km fins al cotxe.

És una ruta llarga, sense dificultats tècniques si estas acostumat a fer muntanya. Requereix una bona forma física perquè si no se't pot fer dura mentalment, i sobretot, s'ha de portar tota l'aigua que necessitaras perquè no te'n trobes fins que no estas a punt d'acabar (a l'alberg una primera font, i al costat del Monestir una segona).

ELS CIMS QUE HEM CORONAT:
-Puigmal (2.910m)
-Pic Petit de Segre (2.809m)
-Pic de Segre (2.843m)
-Pic de Finestrelles (2.827m)
-Puig de Núria (2.757m)
-Puig del Coll d'Eina (2.771m)
-Pic d'Eina (2.788m)
-Pic de Noufonts (2.861m)
-Pic de Noucreus (2.799m)
-Pic de la Fossa del Gegant (2.808m)
-Cim Alt de les Arques (2.792m)
-Puig de Fontnegra (2.728m)
-Rocs Blancs de Fontnegra (2.422m)
-Pic de l'Àliga (2.422m)

Val molt la pena :) una clàssica!
Cap al Pic del Segre
(Amb el Puigmal davant)
Fontalba camí de la dreta