Czas  2 godzin 17 minut

3,6
7,2

Obejrzane 571 razy, pobrane 55 razy

w pobliżu La Bauma, Catalunya (España)

Aquesta caminada és una variant d'alguna excursió anterior, amb trams en comú, però aquest cop vaig variar una mica per visitar la Roca Salvatge de l'Obac i alguna altra petita variant en la tornada cap a la casa nova de l'Obac.

Si ens hi presentem d'hora, podem deixar el cotxe en l'aparcament que queda just a tocar de la pista d'entrada al recinte de la Casa Nova de l'Obac i la Pastora, en la mateixa carretera B-122 de Terrassa a Rellinars, si no hi ha lloc també podeu entrar a la pista i deixar el cotxe en l'aparcament de sota la Pastora.

Comencem la caminada voltant la Casa Nova de l'Obac i anant a buscar la pista asfaltada que planeja en direcció nord i que està ben habilitada per tot tipus de visitants, és una pista obaga, que ens ofereix en tot moment vistes impagables de la muntanya de Montserrat, i que en dies amb boira enclotada, com va ser el cas, fa que sembli que la muntanya sencera estigui surant enmig del cel.

L'asfalt acaba just arribant a la Casa Vella de l'Obac, casa que va donar nom a tota aquesta part del Parc Natural, i que ara tot i abandonada des de fa molt temps, presenta un aspecte ben imponent, i ens ofereix vistes magnífiques vistes al Paller de Tot l'Any, la Roca Salvatge i Castellsapera, així com a Montserrat. Travessarem la casa Vella per el bell mig de la mateixa, i ja en ple corriol seguirem en la mateixa direcció, ara ja picant una mica amunt el relleu del mateix, els primers tram és força emboscat i de seguida trobarem un cartell indicador i unes escales que davallen a la nostra esquerra que en un tres i no res ens porten fins el Pou de Glaç de l'Obac, en molt bon estat de conservació.

Retornem de seguida al corriol que seguim en la direcció que portàvem mentre aquest va guanyant alçada poc a poc. Quan la vegetació s'obre una mica, no podreu deixar de contemplar la vista de la muntanya de Montserrat o del Paller de Tot l'Any que se'ns ofereixen, només per això ja val la pena l'excursió. De seguida arribarem a una mena de coll que està a tocar del Turó Roig, només cal desviar-se uns pocs metres per visitar-lo i val la pena. Altres cops m'hi he enfilat una mica ja que no presenta gaire dificultats, però aquest cop només el vaig albirar de prop. Desfem aquests pocs metres fins el coll i ens endinsem en un corriol que davalla vers l'espessura, que ens acompanyarà un bon tros, primer fins arribar a la Font de la Portella, avui ben seca, i més endavant fins que arribem a certs trossos més rocallosos, tant típics per aquestes contrades. En aquest punt avançarem en paral·lel a la Roca Salvatge que tindrem en tot moment a la nostra esquerra i que és el nostre proper objectiu.

Haurem de creuar el Torrent de la Saiola i seguir rodejant en direcció ja cap a la Roca Salvatge, en algun punt una mica enclotats, on he u de fixar-vos bé en les fites de pedra que anireu trobant per poder seguir per el corriol correcte. Aquí començarem a guanyar alçada un tros de forma més pronunciada, i serà així fins que sortirem a una cruïlla amb un corriol que prové del GR-5 i que de seguida ens deixarà a la cruïlla d'accés a la Roca Salvatge.

El recorregut per pujar-hi és tècnicament ben senzill, ja que es tracta només de seguir la carena de la mateixa, sobretot si només arribem fins al primer "cim". Per accedir al segon, cosa que no vaig fer, i que tinc pendent per una propera ocasió, hauriem de desgrimpar una mica per després pujar fins el segon "cim". Però la veritat és que no sembla que hagi de ser massa complicat de fer.

Desfem el camí fins la cruïlla per on havíem accedit a la Roca Salvatge i el seguim a la nostra esquerra, és un corriol ara rocaller ara emboscat que puja poc a poc fins anar a creuar amb el GR-5 que aquí coincideix amb el Camí Ral. Poc abans d'arribar a la cruïlla em va cridar l'atenció una petita balma, que queda a la dreta i on hi trobem restes d'haver servit de refugi per algun visitant.

Un cop al Camí Ral, sempre força planer, el seguirem en direcció Oest, apropant-nos de seguida a la cruïlla que ens porta fins el Paller de Tot l'Any, visitat moltes altres vegades, aquest cop només m'hi he apropat per treure'n alguna foto, però si no l'heu visitat mai, sapigueu que es pot rodejat sencer. Tornem al camí Ral i el seguim fins el Coll de Correu o del Daví, punt on ens separarem del camí Ral, seguint nosaltres pel GR, en un descens corrioler que ens portarà a creuar amb una pista més ampla que seguirem a la dreta en direcció al Castell de Bocs i el Turó dels Ducs, que tenim sobre nostre. La pista en qüestió és molt còmode de fer, sempre picant un pèl avall, ens aproparà a la Masia de les Boades, que veurem de seguida al fons abans d'arribar-hi.

Passarem a tocar de les Boades i començarem un ràpid descens sempre per pista fins anar a creuar amb el Torrent de la Saiola, avui ben sec, quan en una altra ocasió que hi havia estat, rajava un magnífic doll d'aigua. Aquí torçarem a l'esquerra per anar a buscar una altra pista que corre paral·lela al Torrent de la Saiola, i que seguirem una bona estona.
Aquesta pista va picant sempre una mica amunt, i podríem dir que ens estem apropant ja altra vegada en direcció a la Casa Vella de l'Obac; podrem veure a la nostra esquerra i sobre nostre l'imponent Paller de Tot l'Any i més endavant la Roca Salvatge.

Hem d'estar atents, a un pal indicador mig amagat i una fita de pedres que ens assenyalen el punt on podrem visitar l'Avenc de la Saiola una petita escletxa a la roca que val la pena visitar, ja que només ens hem de desviar pocs metres. Una mica més endavant, en un tros que puja força ens desviarem del curs del Torrent de la Saiola, ja que la pista se'n separa en direcció sud, aquí després d'un parell de revolts, deixarem la pista i entrarem en un petit corriol en pujada que ens portarà de seguida fins el Collet de Pals amb una torre elèctrica que trenca força el paisatge.

Deixem el collet enrere i tot seguit anirem a parar en una pista ben ampla que ja ens haurà de portar, ara planeja, ara puja tímidament, fins a tocar de la Casa Vella de l'Obac, punt on enllaçarem amb el camí que havíem fet en l'anada i que només ens quedarà desfer fins ser altre cop al punt inicial de l'excursió.

Nota: Si feu la ruta tranquils (de ritme) compteu entre 1 hora i 2 més.

Cruïlla al Pou de Glaç de l'Obac

Avenc de la Saiola

Masia Les Boades

Casa Vella de l'Obac

Przełęcz

Collet dels Pals

Cruilla amb el Torrent de la Saiola

Przełęcz

Coll del Correu (o del Daví)

Cruïlla Corriol al Collet dels Pals

3 Opinie

• elisabetlf 2019-06-05

Hola Miquel,
    Avui he fet la teva ruta, és magnífica, m'ha encantat, les vistes precioses i el recorregut també. Moltes gràcies per publicar-la, a més les explicacions que hi has posat m'han anat molt bé, doncs les he anat seguint tota la ruta.

Felicitats!!! i una altra vegada moltes gràcies!!!

Elisabet

• Zdjęcie VEN-VDX

VEN-VDX 2019-11-07

Avui hem fet la ruta i també ens ha agradat molt. Entre el Turó Roig i la Roca Salvatge el camí està força tancat de vegetació. El demés és de bon fer.
    Per cert, vas fer aquesta ruta en només 2 hores i 17 minuts ?.
    Gràcies per penjar la ruta

• Zdjęcie Miquel Garriga Costa

Miquel Garriga Costa 2019-11-08

Hola,
    m'alegro que us hagi agradat la ruta.

El tram entre la Font de la Portella i la Roca Salvatge és força feréstec i obac, però quan hi vaig passar el corriol es trobava bé, no se si haurà empitjorat amb el pas del temps.

En quan al temps de la ruta, ja hi vaig posar una nota al final de l'explicació. La torno a afegir aquí:

Nota: Si feu la ruta tranquils (de ritme) compteu entre 1 hora i 2 més.