Moving time  9 godzin 49 minut

Recorded lipca 2019

5,3

Obejrzane 76 razy, pobrane 9 razy

w pobliżu Tor, Catalunya (España)

Montcalm_Pica_d'Estats_Verdaguer
Sortint de l’aparcament de la Molinassa, s’agafa un desviament a 200m de l’aparcament cap a l’esquerra creuem el barranc d’Arcalis per un pont de fusta i arribem al refugi de Vallferrera.
A costat de la font del refugi hi ha el camí que s’enfila amb un bon desnivell i molt fressat. Al cap de poc i ha un post informatiu que porta a l’Estany d’Areste, jo vaig a la esquerra.
Vaig trobant varis postes informatius dient cap a on es la Pica. Pel camí puc veure a on he deixat el cotxe i la vista del Pla de Boet. Aquest tros es bastant boscos.
Després de passa per unes cadenes el camí puja per una zona boscosa i finalment arribo a l’estany de Sotllo, travessant un pla molt verd ajudat per unes fustes per caminar.
Bordejant l’estany per la ma esquerra arribo a l’estany d’Estats, al final ja es veu la tartera i abans una casa de pedra a on la gent ha deixat motxilles i tendes després de passar-hi la nit.
Pujant la tartera s’arriba al port del Sotllo, en aquest punt pots anar a fer el Sotllo a l’esquerra o be la Pica i altres a la dreta. La Pica es pot fer per la cresta del Verdaguer o be mes llarg baixant per França cap el coll de Riufred que prudentment es que el que jo agafo. Paso unes congestes de neu que no em vàrem caler posar-me els grampons (un pes més malaguanyat).
Des de el port de Riufred es pot fer el Montcalm a la esquerra o directament la Pica d’Estats i Pic Verdaguer.
S’ha de anar amb compte em el temps i no baixar massa tard ja que la baixada també es llarga.