Współrzędne 482

4,4
8,7

Obejrzane 1218 razy, pobrane 10 razy

w pobliżu  Needleton, Colorado (United States)

The hike to Crater Lake does not require a big expenditure of energy for its scenic rewards. Starting at 10,770ft. the trail traverses a rolling terrain of meadows and forests with great views of the surrounding peaks, gaining a net 1,300ft. in 5.5 miles.
The lake, cradled in a pretty timber-lined bowl, is a photographer’s delight with North Twilight Peak 13,075ft, reflected in its still waters.
Any easy side trip takes hikers to a panoramic saddle above the lake.
Crater Lake is located in the rugged West Needle Mountains, an area added to the Weminuche Wilderness Area in 1993. This is the only trail penetrating this segment of the wilderness.

Durante nuestra estancia en las Montañas San Juan (Colorado), recorrimos la ruta que conduce al Crater Lake, situado bajo el Nort Twilight Peak (Pico del Crepúsculo) 3985 m, que se refleja en sus tranquilas aguas.
Preciosa excursión, con poco desnivel de subida y bajada acumulado, pero la altura del lago a 3580 m puede hacer notar la falta de aclimatación a la altura.
El terreno a recorrer es de praderas onduladas y bosque. En todo caso el tracking no exige un gasto excesivo de esfuerzo, a pesar de la altura desde el inicio en el Andrius Lake, punto de origen de nuestra partida en el Área Natural de Weminuche a 3300 m.
Durante el tracking se pueden observar grandes picos de la zona, entre los que destaca el Pico del Ingeniero.