Czas  5 godzin

4,6
9,2

Obejrzane 1389 razy, pobrane 14 razy

w pobliżu Melle, Flanders (Belgique)

Wandelclub 'Land van Rhode' organiseerde zaterdag 26 september hun 16de 'Deliriumtocht', zo genoemd omdat brouwerij Huyghe de wandelaars op het einde van hun wandeling op een Delirium Tremens, het bier met de roze olifant, trakteert.
We vertrokken uit het Jozefieten College aan de Brusselsesteenweg in Melle en trekken langs rustige landelijke wegen onder een vijftal spoorwegen en de E40 door naar Gontrode.
We volgen de GR122 tot aan de A. Van Bockstaelewegel, die we rechtsaf inslaan. Langs de langwerpige hangars van het Instituut voor Landbouw en Visserij Onderzoek (ILVO), die op het eerste gezicht een beetje aan de barakken van Auschwitz-Birkenau doen denken, wandelden we naar de Van Gansberghelaan waar er in een hangar van het ILVO een rustpost was ingericht.
We wandelen langs de proefvelden een stukje in de richting van Merelbeke en keren dan langs de oude Geraardsbergse Wegel terug naar Lemberge om via Zonneveld en Driebunderwegel terug langs de ILVO-bouwsels voor een tweede naar de ILVO-hangar te gaan.
Een stukje veldwegel brengt ons terug naar de Kapelledries in Gontrode, vanwaar we via Scheldeweg en Kalverhagestraat weer onde de E40 door richting Melle wandelen.
Langs de Geraardsbergsesteenweg trekken we weer onde de vele spoorwegen door naar het fraaie recreatiegebied rond de Ovenveldvijvers.
Hier vinden we ook de GR122 terug die ons naar Brouwerij Huyghe op de Brusselsesteenweg voert om de wandeling af te sluiten.

Brouwerij Huyge

Foto 24 Ovenveld vijvers en watertoren

Foto 25 Happy Hour: vier bruggen voor de prijs van één

Foto 26 Brouwerij Huyghe

Instituut voor Landbouw- en Visserijonderzoek (ILVO)

Rustpost ILVO hangar

parking

Start (College Paters Jozefieten)