2,8
5,6

Obejrzane 1854 razy, pobrane 41 razy

w pobliżu Aransís, Catalunya (España)

Ruta circular en la que sortint del poblet de Mata-solana (Vall de Barcedana), s’arriba fins la “Cova Negra de Mata-solana”, situada en la part nord de l’esquenall de la serra del Montsec de Rúbies i dins del terme de Llimiana.
Una vegada a l'interior, podrem observar que la Cova Negra està formada per una única i immensa sala, quasi circular i en desnivell descendent amb una entrada en forma de lluna. El sostre, molt alt, té infiltracions d'aigua i diferents tonalitats d'estalactites.
La tornada a Mata-solana, per un itinerari diferent al d'anada a la Cova Negra, ens permetrà observar el contrast i la peculiar combinació de paisatges que ofereixen el Montsec de Rúbies i la Vall de Barcedana. A tocar dels prats i terrasses recoberts d’oliveres, ametllers i cereals que trobem a la dreta del Barranc de Barcedana, s’aixeca la vessant inclinada i obaga del Montsec de Rúbies, plenament forestal i recoberta de rouredes seques, carrascars i pinedes.
.................................................................
Per arribar al punt de sortida de l’excursió, caldrà arribar-nos a Vilanova de Meià i prosseguir per la carretera L-913 que puja cap a l’Hostal Roig i la vall de Barcedana. Passada la collada on es troba l’Hostal Roig i en poc menys de 2 quilòmetres, ja en la vall de Barcedana, trobarem el poble de Mata-Solana, lloc on aparcarem el cotxe i iniciarem la ruta.
............................................................................
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota ...

Inici Camí del Peu del Bosc

Inici sender de la Cova Negra

Cova Negra de Mata-solana

Cruïlla pistes (seguir per Camí de les Colomeres)

Cruïlla pistes (seguir a la dreta)

Cruïlla pistes (seguir a l'esquerra)

Carretera de Mata-solana (seguir a la dreta)

Església de Sant Roc de Mata-solana

Barranc de Barcedana

• Zdjęcie Joan22

Joan22 2018-01-15

Molt ben explicat si les rutes les expliquessin així seria molt més bonic felicitats