Pobierz

24 czerwca 2020

czerwca 2020

Obejrzane 43 razy, pobrane 6 razy

w pobliżu Siurana de Prades, Catalunya (España)

23-6-20 (Pitu, Joan, Heribert, Lluís, Luís, Manuel, Pep, Joaquim i Josep Maria M.). Sortim de Siurana per la carretera per on hem vingut poc més d'un km, fins al corral de l'Isidret on prenem una pista fins trobar un indicador del Masos de la Barba i de l'Estremenyo. El camí es ample (pista) i el deixem momentàniament per visitar el Mas de la Barba i la seva gran alzina mil.lenaria. Busquem de nou la pista (el track va per mig del bosc degut a que me he despistat), que deixarem més endevant per seguir un sender que ens porta al que queda del Mas de l'Estremenyo. Ara ens toca baixar fins al barranc de la Gritella que traspassem i remuntem cap a l'altra vessant fins l'altiplá del mas del Gris, anem per una pista malmesa que fa uns gran S, a trobar el Grau del Nen de Prades. Aquí el GPS s'ha bloquejat, però no hi ha perdua fins arrivar al pal metàlic de Les Socarrades, possat amb motiu del 52é Día del Camí de Muntanya 2016. Un xic més endavant trovarem un altre pal indicador, aquest de fusta, del grau del Nen de Prades. El sender es estret i pla al inici fins una canal per on fem la baixada cap el riu Siurana. Ja al camí que va a La Febró, nosaltres seguim riu avall, fem cap al que fos el Moli de l'Esquirola, continuem per la pista del Mas de Candi, tot deixant a la nostra dreta alguns graus que ens portarien a Siurana
Passada la caseta de la Martineta, a la dreta de la pista que seguim, entronquem amb l'inici del Grau del Franquet, es un grau no gaire transitat i curt que puja fort. Anem seguint fites i marques de pintura verda quasi esborrades. Arrivem primer a les restes del Mas del Franquet. A vegades sembla que perdem el camí que la vegetació i petits esfondraments fan mes dificultós, fins arrivar sota el Tossal del Franquet i per la dreta pujem fins el collet qu'el separa del cingle per on va el Cami de la Trona, on pujem per unes petit grauet format per esgraons naturals. I amb un no res, som de nou a Siurana.

Desv. Dreta

Ruiny

Mas del Franquet

Pal indicador de fusta Grau del Nen de Prades

Pal indicador metalic Les Socarrades (52 día del camí de muntanya 2016)