Czas  jedna godzina 32 minut

0,7
1,5

Obejrzane 59 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu El Arrabal Torrelletas, Catalunya (España)

Avui hem fet una Ruta curta però molt agradable, pels volta'ns de Les Planes (Begues), Castell d'Eramprunyà, la Bassa Roija i alguns camps d'antic conreus, per mirar de trobar la FONT DEL ROURE o FONT DEL CASTELL D'ERAMPRUNYÀ que fa més de 6 anys que estem intentant localitzar.
Actualment he tingut coneixement que el Grup Ecologistes Quercus de Gavà hi ha aconseguit trobar-la i netejar el seu voltant.
Felicito a tot l'Equip que ha fet possible la localització.
En l'any 2012 llegint un poema del gavanenc Mariam Colomé i Ventura del Juliol del 1938 "LA FONT DEL ROURE", vaig veure que podia existir la Font que ell detalla entre el Castell d'Eramprunyà i la Clota al costat d'un gran Roure.
El poema diu: "Passat l'Eramprunyà seguint el camí enllà, anant cap a la Clota, la Font la trobareu prop de feixes de conreu que estan al seu dessota.
Un talen de verdor, despren suau frescor, que fa el brancam d'un roure; qui seu a sota d'ell el lloc troba tan bell, que no se'n sap pas moure.
La Font no es veu rajar, ni se sent l'aigua dringar, que mansa es diposita sense fer soroll dins d'un petit toll en forma de marmita.
Si us plau un dia anar a Begues i passar camí de la Clota; encara que per poc pareu-vos aquest lloc que no us doldrà pas gota.
Fresca aigua trobareu i l'ombra tindreu a sota del verd roure, i si us haveu parat, el lloc seus farà grat, que no us en sabreu moure."
A part del poema tenia un plano del 12/02/1897 cedit per Josep Campmay Guillot en el que ja constava una Font i la Bassa Roija.
La Bassa Roija sí que la varem poder localitzar però la Font del Roure o del Castell, fins avui no.
En alguns mapes la Font del Roure la situa al costat de la Masia en Ruines de Can Bassoles, ja que allí existeix un pou i safareig "Ruta Gavà- Can Bassoles - Bassa Roija - Gavà" del 17/12/14, com es pot veure són fonts diferents.

La Ruta d'avui l'hem començat i acabat al costat de la Masia de Les Planes que està al costat de la corba del Burrito en la carretera que va de Begues a Gavà.