Moving time  2 godzin 47 minut

2,5
5,0

Obejrzane 89 razy, pobrane 2 razy

w pobliżu les Llosses, Catalunya (España)

Avui anem al Ripollès. Carretera C-26 de Ripoll a Les Llosses i just passat el km. 184 aparquem a la dreta.
Creuem la carretera i baixem per la pista que hi ha al costat del restaurant El Cremat.
Seguim per la pista, passem per un pont sobre la Riera de Les Llosses i poc després girem a l'esquerra cap El Roquer, una gran masia a sota de l'impressionant silueta de la Penya del Roquer.
Hem parlat una estona amb el masover del Roquer, un home molt amable, que ens ha dit que tiréssim amunt fins a trobar unes fites de formigó clavades al terra que ens indicaran el camí de pujada.
Així doncs comencem a pujar seguint un dels molts camins que hi ha que ens pugen cap a la Penya fins a trobar la primera de les fites i ja no les deixem fins arribar al cim.
Per cert que cal avisar que si es pateix de vertígen no és massa aconsellable de pujar a aquesta penya, hi ha algún tram força estret amb caigudes molt verticals.
El cim és allargat i estret. Primer trobem un esplèndid mirador cap a Llevant. Pugem una mica més i trobem restes de l'antic castell de Baborers, sembla la base d'una torre. Seguint per un estret corriolet arribem a on hi ha una gran senyera onejant i una mica més cap a Ponent unes altres restes del castell, una habitació o cisterna, no ho sé segur.
Baixem en compte pel mateix camí de pujada i de nou anem fins a on tenim el cotxe per seguir aquesta vegada per la pista amunt fins El Casal. Allà comencem a seguir el GR per un caminet que ens portarà a Boçacs i finalment a la pista emporlanada que puja cap a Sant Esteve de Vallespirans.
En aquest punt hi ha unes indicacions de pintura groga i també la blanca i vermella del GR que ens volen dirigir per la pista amunt. Però nosaltres no en fem cas, volem pujar pel bosc, o sigui que creuem la pista i baixem al Clot de les Dones Mortes a on hi trobem uns gorgs, creuem la riera i comencem a pujar força verticalment seguint un caminet a trams més visible que d'altres i amb marques grogues de tant en tant.
S'ha d'estar alerta al track en aquesta pujada, ja que dues vegades el camí gira bruscament de direcció, la primera a la dreta i una segona a l'esquerra, i si no s'està atent et pots passar de llarg la bifurcació.
Hi ha trams de camí molt marcats i d'altres una mica perdedors, però si s'està acostumat a caminar per indrets amb poc trànsit de persones no té que haver cap problema.
Finalment arribem a La Rectoria, una casa habitada. Al seu costat trobem la Creu del cim i a pocs mètres l'església de Sant Esteve de Vallespirans amb un petit cementiri al costat.
L'església apareix citada en un llistat d'esglésies del bisbat de Vic fet entre els anys 1026 i 1050. Estava situada dins el terme del castell de la Guàrdia de Ripoll. El temple que veiem en l'actualitat respon a la important reforma feta en el segle XVIII.
Baixem pel costat contrari al de l'arribada i ben aviat trobem una pista amb un indicador, a la Creu del Coll.
Nosaltres anem seguint aquesta pista que ens porta pel costat del mas El Coll i anem seguint cap a l'esquerra per la pista emporlanada que ja no deixarem en tota la baixada fins arribar a la bifurcació per a on hem vingut, cap a Boçacs i el cotxe.
Qualifico la ruta de moderada per el tram estret i una mica vertiginós de la part alta de la Penya del Roquer i pel primer tram força vertical de pujada un cop creuat el Clot de les Dones Mortes direcció a Sant Esteve, però potser exagero una mica.
Parking

Aparcament al km. 184 de la C-26.

Skrzyżowanie

Restaurant El Cremat, a l'esquerra.

Esquerra.

Mas el Roquer, i corriol amunt a la dreta.

Seguint fites.

Fites, esquerra amunt.

Camí de pujada.

Panorama

Mirador de Llevant

Tram final de la cresta

Zamek

Restes del Castell de Baborers.

Szczyt

Cim de la Penya del Roquer.

Zamek

Restes del Castell de Baborers.

El Casal

Skrzyżowanie

Davant del Casal seguim GR.

Seguint GR

Boçacs

Skrzyżowanie

Creuem la pista emporlanada.

No fem cas de les marques (grogues i GR), creuem la pista i baixem cap a la riera.
Rzeka

Gorgs del Clot de les Dones Mortes.

Marques grogues

Ja havent creuat la riera retrobem marques grogues i anem pujant.

Esquerra amunt

La Rectoria

Szczyt

Creu al cim de Sant Esteve de Vallespirans.

Architektura sakralna

Sant Esteve de Vallespirans.

Arribem a pista

El Coll

Panorama

Masos de El Maidéu i Arquers. Seguim per la pista emporlanada avall.

Pista de baixada.

• Zdjęcie amboix

amboix 2021-05-23

Fantàstica i espectacular ruta!