Czas  5 godzin 22 minut

3,3
6,5

Obejrzane 2339 razy, pobrane 109 razy

w pobliżu Clot del Moro, Catalunya (España)

Ruta fàcil per fer amb canalla. Una ruta de 13,1 Km entre anada i tornada, amb un desnivell acumulat de 595 metres, en el qual hem estat 3h i 44’ en moviment, fent servir un temps total de poc més de cinc hores.
Deixem el tren del carbó que hem agafat a la Pobla de Lillet, a l’última parada, al costat del museu del ciment, (també podrem arribar-hi amb cotxe) i agafem el camí que ens portarà al xalet del Clot del Moro, una casa modernista de l’any 1902, ara totalment abandonada i en runes, però que encara val la pena veure-la.
Continuem un petit tram per carretera i de seguida ens desviem per una pista a la dreta, per tornar a desviar-nos tot seguit a un camí a l’esquerra. Des de allí tan sols en caldrà seguir les indicacions grogues, fins arribar a un punt on unes canonades creuen el camí. Allí ens desviem a la dreta, per baixar uns pocs metres fins un riu amb un pont de fusta i pujar cap l’ermita de Sant Vicenç de Rus (si no ens desviem i seguim el camí, també hi arribem, però fent una mica més de tom)
Des de l’ermita, seguim el camí que en surt de darrera i creuem el riu per un pont de formigó. Allí trigarem en veure marques grogues, ja que al inici tan sols en veurem de vermelles. Seguim aquella pista i anem pendents d’un desviament a l’esquerra, que farà baixada i ens torna a portar al riu per un indret força tancat d’arbres i creuem el Torren de Ca La Beneta. Des d’allí torna a ser pujada.
Seguim camí i arribem a una cruïlla mal senyalitzada a l’esquerra, per on hem d’anar. Si seguim recte ens portarà a la Font del Sofre. Anem pujant, tornant a sentir el remor de la carretera i de seguida arribem a l’Hostal de les Fonts després de creuar-la.
Seguim per la pista que comença a l’hostal, i ja arribarem a les Fonts del Llobregat.
Des de les Fonts, decidim continuar cap a Castellar de n’Hug.
El retorn es fa seguint el mateix camí d’anada.
En aquest recorregut ja que es troba molt a prop, val també la pena visitar els Jardins Artigas, així com la Pobla de Lillet i la mina de petroli de Riutort.

01 Estació tren del carbó

12 Castellar de n'Hug

• Zdjęcie Montserratgf

Montserratgf 2018-09-17

Ruta muy bonita , totalmente recomendable por el entorno y facil de seguir.