Moving time  jedna godzina 39 minut

1,8
3,6

Obejrzane 451 razy, pobrane 20 razy

w pobliżu la Vall d'Uixó, Valencia (España)

L'excursió comença a la cruïlla entre l'avinguda d'Andalusia i el camí de la font de Cabres de la Vall d'Uixó. Des d'allà eixim en direcció nord. No tardem més que uns metres en deixar enrere les darreres indústries de la localitat.

En passar per la pedrera de la Sorra, el camí de la font de Cabres ens reorienta cap al nord-est. És aleshores quan, després d'uns metres, l'abandonem cap a la dreta per una pista que va a trobar el traçat antic del camí del Castell, que se'ns incorpora un poc més endavant per l'esquerra.

Continuem ara cap al nord, ara cap al nord-oest, pel camí del Castell fins a arribar a les mines de Pilara. Ací, abandonem la pista per on veniem i seguim amb el camí del Castell, que tira cap a l'esquerra tot guanyant altura entre el racó de la Vespa i la muntanya de la Sorra. Al remat, coronem el coll de la Vespa, a 286 msnm.

La pujada cap al nord s'accentua més i més. Tanmateix, a la nostra esquena, i com a recompensa, ja podem fruir d'una bona vista de la Vall d'Uixó. Finalment, a mà dreta, se'ns presenta una bona caiguda pel pany de les Paleretes fins al barranc de l'Horteta. Endavant, ja veiem la muntanya del Castell, o de sa Noguera, amb les ruïnes de la fortalesa.

No obstant això, abans d'atacar l'ascensió definitiva d'aquest cim, pugem al tossal que corona, just enfront, l'anomenat rodenet del Castell i on hi ha un bon nombre de ruïnes desperdigolades ací i allà.

Tot agafant de nou el camí del Castell, travessem el rodenet del Castell cap a septentrió i enfilem pels morretons del Castell amunt per una sendera poc marcada i pesada. Es tracta d'una pedrera marcada amb algunes fites que perdem quan ja estem pràcticament dalt de la replaça del Castell.

Cercant el millor pas, ascendim al primer dels dos cims bessons sobre els que s'emplaça la fortalesa, a uns 485 msnm. Des d'aquest capoll gaudim d'una vista preciosa dels murs del Castell, il·luminats pel Sol del matí.

Retrobem les fites de pedra i les seguim durant uns metres. Tanmateix, veiem com ens aboquen a passar vora els morretons del Castell, amb una caiguda important a mà esquerra. Per això, busquem un pas alternatiu a aquest per a aplegar a la fortalesa.

Tirem un poc enrere fins a la replaça del Castell i trenquem cap a la dreta per un pas poc clar al principi. A poc a poc, avancem entre el sotabosc per un corriol poc marcat fins a arribar a tocar de les muralles. En primer terme, veiem una sala que encara té sostre per sota del nivell de la fortalesa, però no hem d'accedir a l'interior del recinte per allà, ja que per l'altra banda ens seria difícil pujar de nivell. Per això, seguim fins a trobar una escletxa al mur, que forma un arc.

Accedim al castell de la Vall d'Uixó, o de Sa Noguera, a 492 msnm. Fem un tomb per les seues extenses ruïnes i, en acabant, l'abandonem pel seu extrem nord-est. Des d'allà ix una senda en direcció nord que ens fa perdre altura ràpidament travessant els riscles del Castanyer, en direcció al coll del Castell.

Passem aquesta collada i, poc més endavant, fem cap a la de Mena, al peu del massís que corona, cap a la dreta, el pic de la font de Cabres. En el collet de Mena, trenquem cap a l'esquerra per un corriol que continua descendint cap al barranc de l'Horteta.

En creuar aquest curs d'aigua, avancem uns metres més i enllacem amb el camí de l'Horteta, just a la partida del mateix nom, recte. Ara, en paral·lel al barranc de l'Horteta, recorrem els metres que ens separen del nucli urbà de la Vall d'Uixò.

Travessem de banda a banda el barri de Carbonaire i, en fer cap a la carretera de Sogorb, fiquem el punt i final a l'excursió.
Zdjęcie

Camí de la font de Cabres