Czas  4 godzin 33 minut

3,5
7,0

Obejrzane 73 razy, pobrane 4 razy

w pobliżu Puebla Tornesa, Valencia (España)

Ruta per la cara nord del Desert des de la Pobla, exactament des del toll dels Burgassos a la vora del camí de servei de l'autovia.
La ruta comença per una senda que enllaça amb el camí vell del Desert (PR-CV-422) fins a la Teuleria on l'abandona per a pujar pel camí del Portell passant per l'ombria de la Mola del Morico fins al Portell per on el camí traspon al mas de Xiva.
Des del Portell cal pujar pel pujador de la cara sud del Morico on hi ha alguns passos complicats als cingles del Morico on caldrà posar les mans fins al capoll de la Mola. Des d'ací cal baixar per a baixar per la cara nord fins al coll de la Mola per on passa la pista del Desert i el PR-422 que continua cap a la Creu per la cresta.
Des del coll de la Mola cal seguir el camí que planejant va al mas d'Huguet (que enllaça amb la pista) passant sota el Cantal Gros i el Caragol de Panxa. Des del mas d'Huguet cal desviar-se per la senda que puja a la cresta on enllaça amb el PR i continua per ella cap a la Creu del Bartolo.
Passada la creu i quan enllaça amb la pista del Bartolo cal seguir el PR que sense pujar al cim continua a l'esquerra per a baixar per la senda del Bartolo fins al Collet per on passa el camí de les Santes. Ací cal continuar per l'asfalt cap a la Pobla fins al segon entrador a l'esquerra on cal desviar-se'n i entrar pel camí de terra fins que acaba en un bancal ermat a la vora del corral del Carter.
Travessant el bancal continua una senda que travessa el barranc dels Surers i passa pel pou de Puça fins al mas del Bruc. Del mas continua fins al camí dels Escollets que passa pel cap de dalt dels bancals seguint a l'esquerra. El camí travessa el barranc de la Fusta i puja a la caseta de Perebufa abans de baixar a la pedrera del Molló. Des d'ací segueix la pista que hi entra fins al barranc de la Pedrera des d'on puja recte trasponent el Molló per a baixar a la pista del Desert ja quasi a tocar el camí de servei de l'autovia. Només cal seguir-lo a l'esquerra per a tornar al punt d'inici.
Ruta basada en el mapa del Desert de les Palmes del Tossal Cartografies.
Parking

toll dels burgassos

Inici de la ruta per la pista formigonada que mou amunt. Després es fa senda.

el portell

Dreta senda de pujada al Morico. Recte continua el camí del Portell al mas de Xiva i a la dreta puja la senda de la Roca Blanca.
Szczyt

mola del morico

Baixem pel nord cap al coll de la Mola. Per l'est baixa una senda a les Creuetes.

coll de la mola

Senda recte al mas d'Huguet. Per l'esquerra puja el camí vell del Desert (PR-CV-422) i travessa també la pista del Desert. El PR continua per la cresta a la creu i per anar al desert cal seguir la pista a la dreta. Hi ha també una pista més estreta a la dreta que es fa senda i per les Creuetes va al mas de Xiva.
Ruiny

mas d'huguet

Passat el mas cal desviar-se per la senda a l'esquerra que puja a la cresta. La pista continua a la pista del Bartolo i a la dreta baixa una senda a la Bartola.
Architektura sakralna

creu del bartolo

Cal seguir recte fins a l'asfalt i baixar pel camí de la Creu o del Bartolo seguint el PR-CV-422.

el collet

Cal seguir a l'esquerra el camí de la Pobla a les Santes per on va el PR-422. A la dreta el camí continua cap a les Santes. Un poc abans deixem a la dreta la senda que també va per on hi ha una de les rutes del parc natural.

pedrera del molló

A la dreta per la pista. Per l'esquerra arriba una senda que ve del mateix lloc.