Pobierz

6 czerwca 2021

czerwca 2021

Obejrzane 4 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu la Morera de Montsant, Catalunya (España)

Ruta circular pels voltants de la Morera de Montsant, passant per un Grau força divertit i sense complicacions per gent amb experiència en ferrades o camins equipats. Malgrat que és curta, l'inici és una mica explosiu, per la constant pendent.
Parking

Inici

Inici al aparcament del poble. Seguim recte i continuem el carrer cap a la dreta, des d'on hi ha plafons explicatius i diversos pals indicadors
Skrzyżowanie

A la dreta

De tots els camins, comencem a pujar per la dreta. Serà gairebé tot pujada fins a la base dels penya-segats.
Jaskinia

Cova

Petita cova sense nom, en mig del bosc

Inici del Grau dels Barrols

Iniciem el Grau dels Barrols a partir d'aquesta escletxa que es va tancant. El primer pas són una sèrie de claus de ferro, molt antics però ben conservats, que ens porten al segon nivell.

Grau de Barrols

Continuem pel Grau dels Barrols, i tot i que sembla que el pas no té sortida, i que ens endinsem en una cova, a la nostra dreta hi ha el camí de sortida.
Jaskinia

Sortida del Grau

La sortida la fem resseguint el camí i anem cap a la nostra dreta, on a fora de la cova trobem 5 claus de ferro que ens ajuden a passar a l'altra vessant, quedant per sota el Grau. A partir d'aquí, anem bordejant el sostre del penya-segat, equipat en algun tram amb cadenes de seguretat.
Panorama

Balcó Priorat

Petita agulla despenjada del penya-segat principal amb unes vistes a tota la comarca. Per passar, hem de travessar una roca de grans dimensions encaixonada a l'escletxa. No apte per gent amb molt de vertigen!

Carena de la Serra Major

Ens trobem a la fi al altiplà que conforma la Serra Major. Impressionats vistes, camí força pla, i si tenim sort, podem trobar algun ammonit entre les roques més arrodonides. Quan acaba l'altiplà, la baixada és força inclinada.
Panorama

El Rei i la Reina

Agulla despenjada del penya-segat principal, amb una forma característica i molt curiosa. Uns metres més abaix, ens desviem a l'esquerra i ja el camí ens porta al poble altra vegada.