Czas  8 godzin 43 minut

2,1
4,2

Obejrzane 73 razy, pobrane 5 razy

w pobliżu Matadepera, Catalunya (España)

Sant Llorenç de Munt-La Mola. Anada pel camí dels monjos i tornada per la Canal de Santa Agnès i el Camí de la Senyora
Una excursió bonica i amb bones vistes. La primera part de pujada és una clàssica, però la segona part, de baixada, és solitària i feréstega.
Podem deixar el cotxe al carrer de Vista Alegre dins l’ urbanització Cavall Bernat de Matadepera (prop de Terrassa).
Pujada pel camí dels Monjos
Diu la llegenda que l’Abat dels Monjos de Sant Llorenç, va demanar permís al Bisbe de Barcelona per assentar-se en un altre lloc, perquè en aquest no es podia cultivar gairebé res i això omplia de tristor la comunitat.
El Bisbe els va deixar marxar sempre que marxessin per un camí que no travesses cap torrent ni riera fins a trobar el lloc adient. Així van fer-ho fins a arribar a l’ indret de Sant Cugat on van fundar el nou Monestir. Després van fer servir el mateix camí, ja empedrat per anar entre els dos monestirs.
I, efectivament, si ens fixem bé, el camí dels monjos és un camí que careneja entre les conques del Besòs i el Llobregat sense travessar cap curs d’aigua.
Sortim i anem a buscar el camí dels Monjos. Veiem davant la Roca de les Onze Hores i una mica més a l’esquerre, La Roca de l’Esquirol amb la seva creu, el cap de Mort i el Cavall Bernat mig amagat per la vegetació.
Anem pujant per camí empedrat dels monjos La voregem i anem a sortir al Pla dels Escorpins. Seguim recte.
Cruïlla a Can Poble i Can Robert. Seguim recte pel PRC-31.
Cruïlla a l’avenc de can Poble. No està gaire lluny. Anem a veure’l i tornem altra cop al camí principal.
Vista de Sant Llorenç abans d’entrar al l’estret. Després d’una parell de giragonses i una pujadeta per superar l’últim grau ja veiem Sant Llorenç a tocar.
Arribem. Descans, cerveceta i fotos del magnífic paisatge de 360 graus on entre altres coses es veu el Montcau, la serra de Collserola i en dies força clars fins i tot Mallorca. Avui però, es un dia força clar però no veiem la illa. Encara que es pot gaudir d’una magnífic paisatge.
Baixada pel camí de la Senyora
El camí de la Senyora rep aquest nom perquè portava des de la plana vallesana fins a l’ermita de Santa Agnès on hi havia una imatge de “la Senyora”.
Primer baixarem direcció cap el Montcau i quan serem a la Cova del Drac, agafarem la Canal de Santa Agnès. Ombrívola, solitària i perdedora. No només per la dificultat de segur el camí sinó per que es per el senyal GPS.
Molt recomanable de portar un Garmin o similar en comptes d’anar amb el mòbil, ja que aquest es basa en 3 satèl•lits i si en perds un per la triangulació i la referència. En canvi els Garmin i similars, són més antipàtics de fer servir però recullen fins a 8 ó 10 satèl•lits i no perds la triangulació i per tant la referència.
Jo anava amb el mòbil i vaig tenir seriosos problemes per agafar el camí de la Senyora que surt a mitja canal de Santa Agnès, només reconeixible per unes pedretes de bon camí.
Una mica més amunt d’on s’agafa el camí de la Senyora, hi ha una altra cruïlla que ens porta a l’ermita de Santa Agnès que està en ruïnes, encara que com està construïda aprofitant les coves naturals es molt curiosa de veure. A més està construïda en una mena de sortint de roca que fa com un balcó sobre la canal d’on s’aprecia un bon paisatge.
L'Ermita de Santa Agnès és una capella construïda sota la roca, prop del monestir de Sant Llorenç del Munt, del qual en depenia. Es troba situada en la cova que porta el seu nom. Està documentada des del segle XIV i va tenir culte fins a la darreria del segle XVIII.
És un dels vestigis arquitectònics al parc de Sant Llorenç del Munt que avui dia perduren. És a la Canal de Santa Agnès per la cara nord de la Mola a uns 900 metres, aproximadament, sobre el nivell del mar. En un passat va ser un convent de dones religioses encara que poc se sap de la congregació a la qual pertanyien. Com a punt ressenyable trobem unes basses a l'interior de la cova que podien haver servit safareigs de l'època, i la seva capella d'estil romànic. Aquesta capella com diem romànica, va ser reconstruïda a l'època gòtica en forma d'una petita nau de volta apuntada que a la part de la capçalera aboca a la roca viva, deixant un espai excavat on hi havia en el seu dia un altar. Es troba documentada l'existència de l'Ermita des del segle XIV i se sap que varen realitzar-se cerimònies fins entrat el segle XVIII.

Tornem a la cruïlla per on passa el camí principal de baixada de la canal i una mica més avall, no gaire, surt el camí de la Senyora.
Aquest és una camí de cornisa que en algun tram és una mica aeri, que en altres trams es estret i que sobretot no es fa gaire i per tant al no estar gaire mantingut podem trobar algunes dificultats com troncs caiguts i esllavissaments del camí. No obstant, queda compensat per la bellesa del camí, per la soledat i per el paisatge i sobretot les diferents vistes de la Castellassa que es va apropant a mida que anem avançant pel camí.
El primer que trobem és la roca foradada on sembla que s’acabi el camí sobre un tallat. Però passes a través de la roca foradada, que té un pas d’escassa dificultat i es canvia de direcció. Si abans anàvem Nord-Est ara canviem a Sud.
El camí canvia a Sud-Oest i el següent que trobem són unes balmes. La Fosca i la Clara. Passem una torrentera i el camí canvia a Nord-Est, fa la volta al cingle i torna a Sud.
Passem per la Font del Senglar i deixem a la dreta un corriol que ens portaria a la Cova de les Ànimes.
Bones vistes de la Castellassa i també de Barcelona.
Després d’un bon tros arribem a la Bauma del Penitent on hi ha els passos aeris. Anem baixant i gaudint de les vistes fins arribar a l’avenc de la Codoleda.
Més avall tenim les vistes del Morral de la Codoleda o Plecs del Llibre de Sant Llorenç.
Arribem al punt on trobem el camí dels monjos, de pujada i tot seguit ja arribem al punt de partida.
Espero que us agradi l’excursió
Salut i República

Camí cap a la Cova o Morral del Drac

Indicador Coll d'Estenalles

Indicador_Coll_d'Estenalles

Indicador Cruilla Santa Agnès.

Fins agafar el Camí de la Senyora que surt per la dreta. Aquest tros és molt perdedor.

Cruilla Canal de Santa Agnès

Cruilla_Canal_de_Santa_Agnès
Ruiny

Santa Agnès

Santa_Agnès
Punkt informacyjny

Compta! Agafar el Camí de la Senyora.

El camí al principi està molt esborrat

Roca Foradada

Vistes de la Castellassa

Vistes_de_la_Castellassa
Skrzyżowanie

Corriol a la cova de les Ànimes