Moving time  5 godzin 21 minut

4,9
9,8

Obejrzane 104 razy, pobrane 1 razy

w pobliżu Değirmendere, İzmir (Türkiye)

İki kişilik grubumuzla Değirmendere Mahallesi'nden yürüyüşe başladık. Kolophon kalıntıları arasından patikalara girerek, yemyeşil çam ormanlarına daldık. Patikalarda kıvrıla kıvrıla dağın tepesine doğru yükseldik.
Karacadağ eski köy göletine varınca bizi hoş olmayan bir sürpriz karşıladı. Göletin doğusununda etrafı tel örgü çitlerle çevrili bir bahçe ve prefabrik bir baraka yer almış. Bu nedenle, göletin seti artık yol olarak kullanılamıyor. Gölet bendi altına, dereye yeni bir yol açılmış. Buradan geçip göletin batısındaki orman yolundan Özdere yönüne gidilebiliyor.
Gölet ve eskiköyde biraz fotoğraf çektikten sonra Malta Şelalesi yönüne yöneldik. Uygun bir yerde molamızı yaptıktan sonra şelaleye indik. Hafta sonu olması, şelale yolunun da araç girişine uygun hale getirilmiş olması maalesef şelaleyi bayram yerine döndürmüştü bugün. Otomobiller yüzünden, orman yolunda bile rahat yürünemiyordu.
Şelale ziyaretimizden sonra, Değirmendere'ye yürüyerek günümüzü tamamladık.
Eski köyden başlayarak, Malta Mahallesi'ne kadar dereler gürül gürül akıyordu. Ayrıca yol kenarlarından, yamaçlardan ve dere yamaçlarından da sular coşkunca akıyordu.
PARKUR UZUNLUĞU: 21,5 km Yüründü. Teknik bir nedenle, ilk 2 kilometrelik kaydı silmek zorunda kaldık.
ORTALAMA HIZ: 3.6 km/saat

PERLİT MADENİ

Źródło

SU KAYNAĞI

İçmeye uygun, her mevsim akıyor.

TALİ PATİKA

Rzeka

DERE

ESKİ KÖY KIRLARI

Jezioro

ESKİ KÖY GÖLETİ

ESKİ KÖY

Eski yörük köyü. 1960'lı yıllara kadar yaşanan bir köymüş. Ekonomik ve sosyal nedenlerle burada oturan yörük vatandaşlarımız, Ataköy başta olmak üzere değişik yerlere göç etmişler.

KISA MOLA

Uygun bir mola yeri ararken, burada da kısa bir dinlenme molası yaptık.
Piknik

MOLA

Her taraf yemyeşil, çevrede renk renk, başta taçlı dağ laleleri olmak üzere çeşit çeşit kır çiçekleri, ağaçlardan gelen cıvıl cıvıl kuş sesleri ve suyu pırıl pırıl akan küçük bir dere... Kuytu ve güneş alan, bizim için ideal bir mola yeri.
Rzeka

DERE

AKKAYA YOL KAVŞAĞI

Źródło

ÇEŞME

Yılın her mevsimi, pırıl pırıl akan, suyu temiz ve yaz aylarında bile buz gibi soğuk orman çeşmesi.