Czas  5 godzin 46 minut

3,7
7,4

Obejrzane 834 razy, pobrane 59 razy

w pobliżu Font-Rubí, Catalunya (España)

Bonica excursió que va per les serres de Font-rubí i que ens mostra 3 coves, la Cova de l'Arena, la Cova de l'Omella i la Cova de Bolet que és sens dubte una de les més interessants de la comarca.
La Cova de l'Arena esta una mica amagada i tot i el seu nom es tracta d'una mina artificial d'on possiblement es treies sorra i grava.
Al cap d'una estona, ens tornem a desviar a la dreta i baixem fins trobar dues coves, petites, una al costat de l'altre, som a la Cova de l'Omella o de l'Ametlla. Una gran sala. Va ser refugi a la Guerra Civil i utilitzada per pastors per guardar-hi bestiar.
Continuem la ruta per arribar al Forat del Pas dels lladres o de la Guineu. Des de dalt, a la cinglera de les Pereres, tenim una vista fantàstica del torrent de les Clivelleres amb l'Agulla de Valldellós, a baix. El mas de Clivelleres el veiem a l'altre banda.
Continuem per arribar al turó de Clivelleres des d'on les vistes cap a Montserrat, i el mar són magnífiques si el dia acompanya.
Baixem fins el torrent i ben aviat, arribem a la coneguda Cova del Bolet, potser la més popular de la comarca. Molt gran, va ser un bon lloc d'estada per humans des de molt antic. Amb nombroses formacions càrstiques, s'arriba amb una certa facilitat. Moltes llegendes fan referència a aquest lloc especial.
Tornem al camí i agafem la pista que puja i que ens portarà fins un espai perfecte per a fer una aturada i menjar una mica, la Font de Conilles, propera al mas de Bolet. Una gran alzina i un gran plataner, una font que raja i una bassa amb peixos, taula i banc de pedra.
Per acabar la ruta encara romandrà passar per les ruïnes del Castell de Font-rubí. Del castell de Font-rubí en queda poc, ja és esmentat al segle X. En peu encara té una bon tros de torre i un parell de parets sobre la cinglera. A la part més baixa hi ha les restes de la capella de Sant Miquel.
Una forta baixada ens porta de seguida al costat del cementiri i punt final de l'excursió.