Pobierz

1 557 m
1 055 m

Obejrzane 64 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Kulat, Karabük (Türkiye)

Eskipazar, Kulat köyü. 1300 rakımda bir dağ-orman köyü. Yürüyüşümüze başlar başlamaz ilk atımdan itibaren 1530 metrelere alıç yüklü ağaçların arasından hızlı bir yükseliş yapıyoruz. Bütün kaslar süratle açılıyor. Tepede bir erik ağacı var. Mor mor lezzetli eriklerini dibine dökmüş, dalında kalan üç-beş tane ile halen çekici. Yanından geçip güzel bir orman yolunda uzun bir sırt rotasına yürüyoruz. Solumuz güney, sağımız kuzey, batı yönünde bu güzel orman yolu gök nar ağırlıklı. Aralardan fırlayan sararmaya yüz tutmuş kayınlar yolumuzu fotoğrafik olarak da eğlenceli hale getiriyor. Orman yolu bir yerde bitiyor. Çok eski, kaybolmuş bir patikayı tutturup yine doğu-batı yönünde sırtta yürümeye devam ediyoruz. Ağaçlarımız çoğunlukla kayına dönüyor. Ve bu patikanın indireceği orman yolundan itibaren Yenice ormanlarına adım atmış oluyoruz. Artık uzunca bir süre Yenice ormanlarında harikulade virajlar yaşayarak sükunet içinde yürüyoruz. Her virajda bizi yeni yeni sararmaya başlamış kayınlar, meşeler, akçaağaçlar karşılıyor. Günün ortasına geldiğimizde verdiğimiz molanın ardından Yenice ormanlarının kalbine inen bir yoldan yürümeye devam ediyoruz. Fakat bizim yönümüz yenice ormanlarının kalbi olmadığı için güzel bir virajın başında solumuzdaki yükseltiye vadi içinde aksiyonlu bir çıkış yapıyoruz. Çıkışın tepe noktasındaki orman yolunu keserek bu sefer de güney yönünde aksiyonlu bir iniş yapıyoruz. İkinci aksiyonun peşine ineceğimiz orman nefis görüntüler eşliğinde bizi döndürerek Çatakören köyüne götürüyor.