Pobierz

4 kwietnia 2021

kwietnia 2021

Obejrzane 8 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu El Arrabal Torrelletas, Catalunya (España)

Excursió feta amb nens, sense gaire dificultats, tot i que hi ha trams una mica rocosos. A l'estiu vigilar amb el Sol, perquè hi ha zones sense gaire ombra. Passem per diversos llocs geològicament interessants. Anada i tornada pel mateix camí, tot i que hi ha possibilitats de variar i d'allargar-la fins a la Morella.
Parking

Inici ruta

Iniciem ruta al parquing de l'Ermirta de Bruguells. Des d'aqui i fins gairebé el final de la ruta, seguim les marques del GR-92
Jaskinia

Proto-cova (explicació geològica)

Estem sobre roques de color vermell intens, anomenades fàcies Bundsandstein, i d'edat Triàsica. El color vermell és degut a que es van formar en planes al.luvials, on de tant en tant es desbordaven els rius i deixaven tots aquest sediments a l'aire lliure. El que veiem a dalt és una mena de cova incipient formada per l'acció del vent i de de la pluja.

Bundsandstein (explicació geològica)

En aquest bloc en mig del camí podem veure una "línia recta" de quars. Aquesta marca la direcció de la riera que va formar la roca i va deixar aquestes "pedretes" arrossegades per l'aigua.
Zamek

Castell d'Eramprunyà

Castell mig derruït però molt imponent. Abarca tot el Baix Llobregat costaner i el Garraf
Skrzyżowanie

Desviament cap a la dreta (i explicació geològica)

Després de resseguir la pista forestal, trobem desviament a la dreta. A partir d'aqui, les roques van canviant de color vermell a gris blanquinós. Aquestes últimes, anomenades Muschelkalk, es van formar sota un mar triàsic. Per tant, tota aquesta zona es va inundar perquè va esdevenit un augment del nivell del mar.
Ruiny

Refugi pastors

Petit refugi de pastors molt ben conservat
Skrzyżowanie

Direcció Les Agulles

Doble desviament; primer a la dreta i de seguida a l'esquerra en una cruïlla de camins. Hi ha un pal indicador cap a Les Agulles i La Morella
Szczyt

Cim de les Agulles

Cim de l'excursió. Molt bona panoràmica de tot el Baix Llobregat, el Barcelonès i part del Garraf. Les roques continuen sent marines, però són molt més fosques, degut a la presència de restes orgàniques. És a dir, en aquest punt hi havia molta presència d'animals triàssics que vivien en aquest mar.
Jaskinia

Pont natural de pedra

Arc natural provocat per l'acció de la pluja i el vent.