3,7
7,5

Obejrzane 44 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Bordils, Catalunya (España)

Ultima etapa del Camí de l'Empordà on sortint de Bordils hem passat per Juia, Celrà, Sant Miquel i hem aprofitat ja que era l'ultima per acabar a Sant Daniel i fer un dinar al Restaurant al Mirador de Can Pi.
Una mica com resum de tota la caminada dir que ha estat fantàstica per conèixer tant la comarca de l'Empordà com els pobles que el formen, on moltes vegades hi hem passat en cotxe i en canvi son totalment desconeguts.
En el nostre cas a Castelló d'Empúries varem deixar el Camí original ja que varem desistir de passar per la zona de Figueres i anar directament a l'Escala on vam enllaçar una altre vegada la ruta.
En el seu costat negatiu esperàvem trobar una senyalització que no existeix i algun tram on el camí estaba tallat, de totes maneres amb l'ajuda de la traça original de la plana www.elcami.cat hem pogut fer sense mes incidencia.

Architektura sakralna

BORDILS 8.34

Sant Esteve de Bordils és l'església parroquial del municipi de Bordils, al Gironès. És d'estil gòtic amb detalls renaixentistes i està dedicada a Sant Esteve. Fou edificada durant la segona meitat del segle XVI (una llinda de la porta té una inscripció segons la qual fou començada el 1561) És una obra de Bordils (Gironès) declarada bé cultural d'interès nacional.

JUIA 9.39

ESGLESIA DE SANT JOAN D'ERM
Architektura sakralna

CELRA 11.10

Església parroquial de Sant Feliu de Celrà La notícia documental més antiga sobre el temple parroquial és de l'any 1024, quan Sunyer Llobet, castlà de Cervià, feu una donació perquè els mestres d'obres de Sancti Felicis de Celrano poguessin acabar la construcció del campanar. Anys després, en 1088, el bisbe de Girona Berenguer Guifred va fer donació d'aquest temple de Celrà a la Canònica gironina juntament amb totes les propietats que li eren pròpies.] És d'estil renaixentista, de planta de creu llatina amb una cúpula semiesfèrica en el centre del creuer, 6 capelles laterals, i amb una galeria que transcorre per bona part del primer pis del temple. Un campanar, majestuós, corona l'edifici.
Zamek

CASTELL DE SANT MIQUEL 12.30

El Castell de Sant Miquel Al cim del Puig Castellar, en l'actualitat dins el terme municipal de Girona, però fins a l'any 1974 municipi de Celrà, es poden observar encara avui les alteroses restes de l'ermita de Sant Miquel, coneguda popularment com a castell de Sant Miquel. Aquesta ermita, a l'inici dedicada a Santa Maria i Sant Miquel, va ser fundada a mitjan segle xv. En concret, fou Andreu Alfonsello, vicari general del bisbe gironí Bernat de Pau (1436-1457), qui atorgà la llicència de construcció al prevere del capítol de la Seu gironina Joan de Dons el 24 de maig de 1451, a més d'ordenar que fos proveïda de tot el necessari per al desenvolupament del culte (ara consagrada, retaule, calze, ornaments, sagrats…). Aquesta obra no es degué acabar fins al final d'aquest mateix segle xv, ja que en sengles documents dels anys 1478 i 1489, els aleshores bisbes de Girona encara concediren indulgències a totes les persones que ajudessin a l'acabament de l'ermita i a dotar-la de llibres i ornaments sagrats. Va ser utilitzada durant els setges que va sofrir la ciutat de Girona (1808-1809) per les tropes napoleòniques a causa de la situació estratègica. A partir d'aquesta època degué quedar progressivament abandonada, si bé a mitjan segle xix s'instal·là prop de l'ermita una construcció de suport per al telègraf òptic, un sistema de comunicacions inaugurat l'any 1844, i que unia les poblacions de Girona i el Pertús. Aquest sistema va estar en funcionament entre els anys 1848 i 1862. Després de restar molts anys abandonat i ruïnós, va ser rehabilitat el 2003 per l'Ajuntament de Girona i la Diputació.[10]