Moving time  3 godzin 23 minut

2,3
4,5

Obejrzane 1421 razy, pobrane 118 razy

w pobliżu Saldes, Catalunya (España)

L'ascenció al Comabona (2.548mts) és una interessant i molt bona excursió per fer un dels cims més emblemàtics de la Serra del Cadí (està inclòs al repte dels 100cims de la FEEC com a cim Essencial), no té cap dificultat excepte la llargada i el desnivell on cadascú ha de mesurar segons la seva preparació, es pot fer molt bé amb gossos doncs no té cap pas exposat ni cap tram on calgui fer servir les mans. L'aproximació és desde Bagà dirigir-se cap a Gisclareny i després cap a coll de la Bena, en aquest punt s'acaba l'asfalt i cal prendre la pista a l'esquerra que ens duu al Coll de Bauma on deixarem el cotxe, seguim a peu un tram de pista fins un revolt tancat on ja veurem una barrera que tanca pas per vehicles, en aquest punt hi ha molta senyalització vertical i desseguida veurem l'indicador del sender cap el Comabona, posa 9km però són el total de pujar i baixar, tota l'estona tindrem fites o marques PR (verd i blanc) que ens acompanyaran tota l'ascenció per la Pleta de l'Olla i tot el descens per la Canal de Coma Bona, tota la pujada per bosc és N i NE fins trobar unes petites runes de barraca on girarem NW fins arribar al Pas de la Cabra, on gaudirem d'unes vistes espectaculars, i d'allí seguirem W cap a la Pleta de la Guilla on ja haurem deixat els arbres i el camí es torna a fer costerut a partir d'un trencall que a l'esquerra ens porta cap un abeurador i que cal prendre cap a la dreta (foto), aquí el camí degut a ser tipus tarter es desdibuixa en diferentes ziga-zagues però molt intuitiu i amb algunes fites i marques que ens ajuden per arribar a Coll de Terrers, aquí ja veurem l'aresta per on passa el PR i a la dreta (costat nord) el camí GR150.1 que també podem agafar per estalviar un curt tram d'aresta, quan el GR comença a baixar l'hem de deixar i tornar a reprendre els senyals PR (verd i blanc) que ens duran fins el Cim, jo he seguit les marques PR per tota l'aresta i tampoc té cap dificultat ni pas exposat, però amb canalla o gossos és millor fer aquest curt tram del Coll per el GR. El cim del Comabona és ample, gran i rodó excepte la pared nord que és tot un penyassegat espaterrant, té dos punts de sostre, un amb el vèrtex geodèssic i l'altre més a l'W amb una grossa fita de pedres. Les vistes de tota la Serra del Cadí, de la imponent cara nord del Pedraforca, de la Serra d'Ensija al sud i del Pirineu al nord, fan que no tinguem pressa per començar a baixar.
Un cop baixats a Coll de Terrers trobarem de seguida un sender que surt del GR150.1 cap avall per la Coma Bona i que va seguint la seva banda esquerra i es converteix ja a mitg camí en un curt tram de tartera de pas franc i senyalitzat, no tant com la resta de baixada a partir de trobar arbres, doncs aquesta última meitat, al ser molt costeruda i amb sól terrós i pedregós es fà incòmode i molt relliscós, cal anar amb compte i sense pressa per no fer caigudes, inclús l'últim tram de bosc és relliscós per la pendent i l'humitat. No tenim cobertura mòbil fins a mitg tram de pujada o baixada ni tal sols a Coll de Bauma on tenim el cotxe.
Que disfruteu moltíssim.

Coll de la Bauma.

Inici ascenció.

Segona foto: pal indicador (els 9kms qu'indica és el total d'anar i tornar).

Seguim sender.

Aqui sortim de pista i prenem sender indicat a pal.

Seguim camí.

Seguim amunt.

Segona foto es vista enrrera mirant Pedraforca.

Sortim de bosc.

Primera foto : fites i runes de barraca, aquí girem cap a NW.

Pas de la Cabra.

Aquí gaudim d'unes vistes espectaculars.

Indicador Pleta de la Guilla.

Segona foto: vista enrrera.

Desviació.

Esquerra cap a l'abeurador, cal anar a dreta.

Ja arribem a Coll.

Coll

Aresta.

Les marques PR indiquen el pas just per l'aresta i no té cap risc ni dificultat, però si convé es pot passar aquest tram pel GR 150.1 que passa just per sota a la banda nord.

Cim de Comabona.

Vistes desde cim.

Impressionant cara nord de Pedraforca.

Desviació a dreta.

Tartera.

Tartera i vista de Pedraforca.

Indicador.

Indicador de La Sucarrada.

Camí del bosc.

4 Opinie

• Zdjęcie Silvia Deig

Silvia Deig 2020-10-17

Hola Joaquim.
    Avui 17 d'octubre hem fet la ruta. Molt fàcil de seguir. Espectacular les vistes!! Camins molt bonics. I ja hem tocat neu! Molt recomanable.

• Zdjęcie Joaquim Roig

Joaquim Roig 2020-10-18

Enhorabona Silvia, efectivament és una ruta fàcil però no per això quelcom exigent, entranyable també trobo, la penso repetir amb neu aquest any. Molt content de que us hagi agradat, i sí, no sé que té la neu que sempre ens agrada de trobar.
    Una abraçada i agraït per la valoració.

• emillo 2021-04-03

Ruta bonita, bien señalizada, con bonitas vistas, la única "dificultad" es el desnivel

• Zdjęcie Joaquim Roig

Joaquim Roig 2021-04-03

Molt d'acord amb tu i molt agraït per la valoració, una abraçada i endavant!!