Czas  jeden dzień jedna godzina 43 minut

Recorded maja 2017

6,8

Obejrzane 1131 razy, pobrane 25 razy

w pobliżu Saldes, Catalunya (España)

Ruta circular, realitzada en dos dies fent nit al Ref. St Jordi.
Nivell difícil per la llargada i el desnivell, una de les característiques més maques és el canvi de vegetació i d'ambients. Sortint de bosc alpí, baixant a una vegetació més densa i de riu, per tornar a remuntar fins el refugi Sant Jordi amb una vegetació alpina. Per la carena de la serra de la Moixa el bosc és preciós, i després del Pas del Bou, trobem una vegetació d'alta muntanya amb molts pocs arbres. Al baixar del Comabona, tornarem a entrar al bosc d'alçada fins arribar al coll de la Bauma.

Deixem el cotxe al coll de la Bauma, d'aquesta manera es parteix la ruta aproximadament per la meitat. També es podria deixar al coll de la Bena (restem 2,8 km al primer dia, que caldrà fer el segon dia), o a la Salle-Cal Cerdanyola - Ref. Vents del Cadí (llavors la diferència és molt més gran, uns 8km passen del primer al segon dia)

Al realitzar la ruta el primer dia vam cometre un error respecte el camí adequat, sortint del coll de la Bena. Enlloc d'agafar el GR que passa per la font, baixant uns metres respecte l'aparcament, vam seguir la pista ampla que dona més volta. Per rectificar, tot i que no hauria calgut perquè tornava a creuar el camí bo, vam fer una drecera baixant pel mig del bosc.

Ruta realitzada el 06-07 de maig, encara amb neu a la part nord de la serra dels Estalabards, just abans del Pas del Bou.