Czas  6 godzin 22 minut

4,1
8,2

Obejrzane 300 razy, pobrane 21 razy

w pobliżu  Lorcha, Valencia (España)

Cim de La Safor des de L’Orxa. (Alto de La Safor)

Classificació: Moderat
Distancia: 16,39 km
Temps: Total: 06:22:23. En Moviment 04:50:23. Parat 01:32:00
Desnivell Acumulat: +910/-911

La ruta que hem seguit es la de Santiago Gonzalez, però en sentit contrari al realitzat per ell.
Eixim des de el carrer La Safor on tenim els cotxes estacionats. Enfront mateix del Carrer eix una pista sense asfaltar que agarrem, aquesta pista ens porta fins el barranc de Les Foies el que creuem i continuem per la pista paral·lel al barranc fins que la pista s’acaba i comencem una senda, aquest sender te alguns trams amb forta pendent. La senda ens porta al camí del Pla del Toll. Als pocs metres ens desviem per la senda que surt a la nostra esquerra i que ens porta fins la carretera, continuem a penes uns metres i tenim el pal indicatiu al Cim de La Safor. Al arribar al Aljub (hi ha que desviar-se un poc del camí) fem una paradeta per esmorzar abans de mamprendre la part mes dura per arribar al cim. Després del descans continuem per la senda que poc a poc ens porta fins el cim de La Safor. Baixem cap a la nevera de la Safor i ens arrimem per la dreta a una zona que te unes vistes espectaculars, tornem a la nevera i ja sense abandonar el sender pr-cv 42 en continua baixada fins arribar a la font dels oblits on deixem de seguir el pr-cv 42 i continuar per el pr cv 207 passant per davant de la cova de Gregori fins arribar al punt de partida.

La ruta que hemos seguido es la de Santiago Gonzalez, pero en sentido contrario al realizado por él.
Salimos desde la calle La Safor donde tenemos los coches estacionados. Frente mismo de la Calle sale una pista sin asfaltar que cogemos, esta pista nos lleva hasta el barranco de Les Foies lo cruzamos y continuamos por la pista paralela al barranco hasta que la pista se acaba y empezamos una senda, este sendero tiene algunos tramos con fuerte pendiente. La senda nos lleva al camino del Pla del Toll. A los pocos metros nos desviamos por la senda que sale a nuestra izquierda y que nos lleva hasta la carretera, continuamos apenas unos metros y tenemos el poste indicativo a la Cumbre de La Safor. Al llegar al Aljibe (hay que desviarse un poco del camino) hacemos una parada para el almuerzo antes de emprender la parte más dura para llegar a la cima. Tras el descanso continuamos por la senda que poco a poco nos lleva hasta la cima de La Safor. Bajamos hacia la nevera de la Safor y nos acercamos por la derecha a una zona que tiene unas vistas espectaculares, volvemos a la nevera y ya sin abandonar el sendero pr-cv 42 en continua bajada hasta llegar a la font dels Olbits donde dejamos de seguir el pr-cv 42 para continuar por el pr cv 207 pasando por delante de la cueva de Gregorio hasta llegar al punto de partida.

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

3 Opinie

• Zdjęcie AngelaMS

AngelaMS 2019-02-12

Ruta molt xula. La pujada al cim es fa més comoda per esta variant que per la part de Villalonga.

• Zdjęcie jjgilalbelda

jjgilalbelda 2019-02-12

Sí que hem estat propet este cap de setmana, la zona és molt bonica. Llàstima que fora un día ventós i emboirat.

• MIQUEL MARÍ JERICÓ 2019-02-12

Es tracta d'una ruta prou accesible per a qualsevol persona. Té algun tram una miqueta més dur però la resta és per a gaudir de la natura i de les vistes.