4,7
9,4

Obejrzane 10983 razy, pobrane 518 razy

w pobliżu Casteil, Languedoc-Roussillon (France)

17-6-2012. Espectacular ascensió al Canigó des del refugi de Marialles. Des de Bernet les Bains fins a Castell i d'aquí al refugi de Marialles (1.716m) per una pista de 5'5km apta per a turismes. Uns 10 km per arribar al cim del Canigó, travessant boscos, rius, i a partir de 2.000m el pedregal habitual d'alta muntanya; el camí, amb fonts on et pots proveïr d'aigua. S'accedeix al cim per la xemeneia, i amb foto obligada al "gendarme" sempre omnipresent i espectant del pas dels "canigotistes". En aquesta data, el cim a vessar i la creu oculta per la fusta que en el solstici d'estiu cremarà i agermanarà els països catalans. La vessant de Cortalets, en aquestes dates, ocupada per més de 1.000 persones fent festival i els gendarmes de la Catalunya Nord atents a què no puguis accedir per la pista que et duu al "chalet" de Cortalets. L'opció de Marialles, representa un trekking de 20km d'anada i tornada, amb 2.200m de desnivell acumulat. Una sortida d'alta muntanya estival en tota regla per paratges bucòlics i ascensió entretinguda per la xemenèia fàcil també de baixar, però que sempre cal estar atents. Adrià, Julio, Mayte, Pere, Jordi i Ricard l'equip d'aquesta gran sortida a un dels cims més emblemàtics per als catalans.La qualifico de fàcil però cal tenir present que són 20km i l'ascensió per la xemeneia.

9 Opinie

• Zdjęcie JULIO4

JULIO4 2012-06-21

El entorno al refugio de Merialles, idilico como el recorrido por el bosque hasta la cabaña Aragó (,que dicho sea de paso está cerrada por peligro de derrumbe),un lugal ideal para comer y reponer fuerzas..

Recorrido indicado, sin ninguna dificultad para seguirlo,entorno gratificante.

• vxserrano 2013-04-23

20 d'abril 2013, amb neu, no recomanable si no ets expert.

ricardmontalban 2013-04-23

Cert vxserrano. A l'hivern i amb neu, és una altra història, per això és important que en les ressenyes, com a mínim, es posi la data de sortida i, a ser possible, fer referència, com es diu a la descripció d'aquesta sortida, que és estival.

• mrbeiru 2013-09-06

Bon track, fàcil de seguir, excursió molt senzilla i entretinguda a excepció de la xemeneia, on cal parar una mica d'atenció.

ricardmontalban 2013-09-06

Sí, mrbeiru. Certament és així, i cal parar aquesta atenció en alta muntanya, sigui quina sigui l'època del'any, precisametn, per gaudir plenament de la soritda.
    Salutacions

• tarraco cache 2014-03-20

Salutacions.
    La meva idea es realitzar aquesta ascensio a setmana santa.
    2 preguntes.
    Es pot arribar amb autocaravana fins al refugi. (No per domir si esta prohibit, sino per deixar-la alla aparcada)
    Vaig amb nens 2 (S'han fet uns quants. entre ells llargs)
    Carlit. Sense problemes.
    Pic de los infiernos. Desde panticosa. Ens vam quedar a 50 metres al final.
    La xemeneia del final es comparable al final de los infiernos?

Gracies

ricardmontalban 2014-03-20

Abans he fet un comentari, però sembla quen no ha quedat registrat. Vora el refugi hi ha zona àmplia d'aparcament, i opino que no hi ha d'haver problema per passar amb caravana, sempre i quan les condicions meteròlogiques no siguin desfavorables (gel, neu...) que m'imagino jo que per a l'abril no ha de representar cap problema. una trucada o un mail al refugi consultant sobre el tema mai està de més. respecte als nens, opinar sobre el que preguntes ja és una altra cosa. No ho puc comparar amb els infiernos perquè no l'he fet encara (tot i que els tinc a la llista de pendents) però la xemeneia no és difícil ni complicvada tècnicament. Hi ha molts llocs on agafar-se bé i posar els peus amb seguretat, tant de pujada com de baixada.Cal precaució, com sempre, i anar en compte amb les pedres que uns i altres puguin deixar caure, ja que és una zona força "transitada". Sort i que en gaudiu força!

• Zdjęcie xeanhort

xeanhort 2017-06-01

Molt interessant, tot i que és llarga