Czas  jedna godzina 58 minut

1,7
3,3

Obejrzane 15 razy, pobrane 1 razy

w pobliżu Montbau, Catalunya (España)

Itinerari que ens porta des de l'aparcament que hi ha sobre mateix del restaurant Can Valldaura, a la carretera BV 1415, a la masia can Valldaura, magnífic mas situat dalt d'una carena i seu de Valldaura Labs, un campus creat per l'Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya (IAAC), per a investigar hàbitats autosuficients. D'aquest indret baixem per un bonic corriolet fins a la pista de can Cerdà i can Coll, a l'alçada de la font d'en Güell o dels Caçadors. Seguim la pista per arribar a can Cerdà on, sobre la capella de la verge de Lourdes, prenem una pista a l'esquerra, i quan aquesta acaba (porta finca privada), un corriolet a la dreta, malmès al principi, que ens porta al Pla del Cigró, ornat per unes magnífiques alzines, lloc on neix un corriolet a la dreta que du, en un centenar de metres, a la font del Pla del Cigró o del Cigró. Tornem al Pla i seguim amunt pel corriol, ben bonic, i més endavant per una pista, que prenem a l'esquerra i ens deixa al punt d'inici de l'itinerari.

CAN VALLDAURA

El mas de Can Valldaura fou construït l'any 1888 per Francesc Guardiola l'industrial fariner. Actualment, una vegada restaurada la masia, és la seu de l'Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya. A l'entorn de la masia es poden veure algunes curioses escultures i construccions.
Źródło

RETOL FONT D'EN GUELL I FONT DELS CAÇADORS

Són dues fonts ben properes, però diferents. La font de can Güell és més amunt de la dels Caçadors, que es troba sota un tancat, ran de la pista, de la Societat de Caçadors l'Harmonia d'Horta.

RETOL CAN CERDÀ

A tocar de can Cerdà, a trocar del restaurant, hi ha l'ermita de la Mare de Déu de Lourdes, construïda ran de les aparicions de la Verde de Lourdes a Pepita Pugés, a qui va anunciar l'11 de novembre de 1974 que “Vengo para salvar a Barcelona y a Cataluña especialmente, y con ellas también a España y al mundo entero”. https://cosasdelvalles.wordpress.com/2015/09/27/la-aparicion-de-la-virgen-de-lourdes-en-can-cerda/
Źródło

FONT DEL PLA DEL CIGRÓ O DEL CIGRÓ

Situada a la llera del torrent de Valldaura, hi ha dos brocs d'acer inoxidable, i sembla que te una pica però és invisible, doncs està coberta pel fang. De fet fa la sensació que ben aviat serà coberta pels rocs i el fang que baixen pel torrent, atès que actualment els brocs sobresurten molt poc de la llera.
Drzewo

ALZINES AL PLA DEL CIGRÓ

En una clariana que es troba al lloc on hi ha el trencall que condueix a la font del pla del Cigró (també nomenada font del Cigró), trobem unes boniques alzines. Un bon lloc per descansar.
Skrzyżowanie

COLL BLANC - CRUILLA EN X

Des d'aquest coll tenim una bonica vista de Can Valldaura.