Czas  7 godzin 56 minut

Współrzędne 2379

Uploaded 3 grudnia 2020

Recorded sierpnia 2020

-
-
517 m
401 m
0
6,5
13
26,18 km

Obejrzane 51 razy, pobrane 4 razy

w pobliżu Alba, Galicia (España)

Etapa 6/29...día 20 de Agosto.
Como la etapa de Baamonde a Sobrado dos Monxes es una etapa larga (40 km.), hemos modificado los puntos de inicio y final de ruta de la etapa anterior, (Abadín – Vilalba, alargándola 5,7 km. hasta San Xoán de Alba y ésta, que según las guías del camino tendría que ser Vilalba-Baamonde de tan solo 18 km. la hemos convertido en una de 26 km., finalizando la etapa en Seixón de Arriba, situada a 27 km. de Sobrado dos Monxes).
La etapa de hoy es similar a la de ayer caminando por pistas, corredoiras y caminos asfaltados con escasa circulación, siempre siguiendo el eje de la N-634, la autovía del Cantábrico la A-8 y la del Noreste, la A-6.
Salimos desde la plaza que forma el recinto del cementerio y la iglesia de San Xoán de Alba (donde ayer acabamos la etapa), caminamos un corto trecho por la nacional hasta atravesarla. Caminamos por caminos de tierra hasta alcanzar Pedrouzos y una fuente de piedra con un importante caño de agua. Seguimos por agradables caminos de tierra y bonitos sederos hasta alcanzar, otra vez la nacional que cruzamos a la altura del bar Casa Alejandro. Tras atravesar por un paso subterráneo la autovía llegamos a un interesante puente medieval, el Puente Saa sobre el rio Labrada.
Volvemos a travesar la autovía y cruzar la nacional y siguiendo una cómoda pista de asfalto, superamos sucesivamente los lugares de Lamela, As Penas, Casasnovas, Casa Muiño y Castiñeira, así como la pequeña capilla do Carmio situada junto al riachuelo Rego Pequeno do Carmen. Al cabo de 900 metros pasamos ante la ermita de San Adrián, en el lugar de Carballido, y seguimos por la derecha hasta cruzar por un paso inferior, la A-6 o autovía del Noroeste. El camino avanza paralelo a dicha autovía hasta entrar en Baamonde.
Paramos en el Bar Sara, situado a pocos metros de la rotonda de la N-634 y la N-VI, para desayunar y descansar del trayecto realizado. Hecho lo cual volvemos al camino, siguiendo hacia la derecha por la antigua N-VI. Antes de alcanzar las últimas casas, pasamos ante la iglesia de Santiago junto al calvario de Baamonde con sus tres cruceiros y el castaño centenario esculpido por Víctor Carral. Seguimos paralelos a la vía del tren, a lo largo de tres kilómetros, durante los cuales pasamos por el mojón que nos indica que tan solo nos quedan 99 km para llegar a Compostela. Al llegar a un paso a nivel sobre las vías del tren, cruzamos la vía y a continuación el Ponte de San Alberte, un bonito puente medieval sobre el rio Parga. A tan solo 180 metros se sitúa la Capilla de San Alberte, de estilo gótico del siglo XIV, junto a la cual hay un cruceiro y una fuente de estilo renacentista, dentro de un frondoso robledal.
Salimos del lugar por una empinada y sombría senda entre altos robles, seguido de un largo trecho a través de un tramo precioso, hasta llegar a las casas de A Fonte, donde hay dos mojones y un cartel, punto de bifurcación entre dos rutas alternativas… El de la izquierda, pasa por Miraz, siendo éste el más clásico y que la mayoría sigue. El de la derecha pasa por As Cruces, más corto pero sin servicios. Nosotros como nuestro final es Seixón (por cuestiones logísticas), seguimos por la izquierda, hacia Miraz. Entre pistas alfaltadas y bonitos caminos de tierra, pasamos por el lugar de Digañe y finalizando éste, entramos en Raposeira donde en una de las primeras casas, sobresale en el jardín, una inmensa roca y en su cima colocado un hórreo. Luego pasamos la aldea de Carballedo y los lugares de Aldar, A Pedranegra y Seixón de Abaixo, donde existe la casa-taller del escultor lucense López Chacón. Ya en el muro del jardín vemos numerosas inscripciones por él talladas, bastantes de ellas relativas a la ruta jacobea, éstas muestran su arte y dan la bienvenida al peregrino. Recuerdo una de ellas…"Los caminos no tienen final, nuestros pasos sí" y donde muy amablemente nos selló la credencial creando un interesante sello templario, hecho artesanalmente con lacre. En tan solo 500 metros alcanzamos el cruce de Seixón de Arriba, donde hay un bar, O Cruceiro y donde mitigamos nuestra sed con unas frescas “birras”, como no podía ser de otra manera, para acabar esta etapa.
Nuestro alojamiento lo tenemos en Regüela, en el magnífico hotel rural Biterra, situado a 10 km. de Seixón de Arriba y en plena naturaleza. Tiene servicio de transporte gratuito para los peregrinos que deseen pasar dos o tres noches en su establecimiento. Donde sus encantadores propietarios, Nerea y Javier, nos hicieron pasar dos sorprendentes días y a los que felicitamos por las exquisitas cenas y desayuno que nos ofrecieron…Si podéis, tenéis que ir!, y mañana... más!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Etapa 6/29... dia 20 d'agost.
Com l'etapa de Baamonde a Sobrado dos Monxes és una etapa llarga (40 km.), Hem modificat els punts d'inici i final de ruta de l'etapa anterior, (Abadín - Vilalba, allargant-la 5,7 km., fins San Xoán de Alba i aquesta, que segons les guies del Camino hauria de ser Vilalba-Baamonde de tan sols 18 km. l'hem convertit en una de 26 km., finalitzant aquesta a Seixón de Arriba, situat a 27 km. de Sobrado dos Monxes).
L'etapa d'avui és similar a la d'ahir caminant per pistes, senders i camins asfaltats amb escassa circulació, sempre seguint l'eix de la N-634, l'autovia del Cantàbric, A-8 i la de Nord-est, A-6.
Sortim des de la plaça que forma el recinte del cementiri i l'església de San Xoán d'Alba (on ahir vam acabar l'etapa), caminem un curt tram per la nacional fins travessar-la. Tresquem per camins de terra fins a arribar a Pedrouzos amb una font de pedra amb un important broc d'aigua. Seguim per agradables camins de terra i bonics seders fins a assolir, un altre cop la nacional que creuem a l'altura de bar Casa Alejandro. Després de travessar per un pas subterrani l'autovia arribem a un interessant pont medieval, el Pont Saa sobre el riu Labrada.
Tornem a travessar l'autovia i creuar la nacional i seguint una còmoda pista d'asfalt, vam superar successivament els llocs de Lamela, As Penas, Casasnovas, Casa Muiño y Castiñeira, així com la petita capella do Carmio situada al costat de la riera Rego Pequeno do Carme. Al cap de 900 metres passem davant l'ermita de Sant Adrià, situada al poble de Carballido, seguim per la dreta fins creuar l'A-6, o autovia del Nord-oest per un pas inferior. El camí avança paral·lel a l'autovia fins entrar a Baamonde.
Parem al Bar Sara, situat a pocs metres de la rotonda de la N-634 i la antiga N-VI, per esmorzar i descansar del camí realitzat. Fet la qual cosa tornem al Camino, seguint cap a la dreta per l'antiga N-VI. Abans d'arribar a les últimes cases, passem davant l'església de Santiago al costat del calvari de Baamonde amb els seus tres cruceiros i el castanyer centenari esculpit per Víctor Carral. Seguim pel voral de la nacional i paral·lels a la via de tren, al llarg de tres quilòmetres, durant els quals passem per la fita que ens indica que tan sols ens queden 99 km per arribar a Compostel·la. Arribats a un pas a nivell sobre les vies de tren, creuem la via i tot seguit el Ponte de San Alberte, un bonic pont medieval sobre el riu Parga. A tan sols 180 metres es situa la Capella de San Alberte, d'estil gòtic de segle XIV, al costat de la qual hi ha un cruceiro i una font d'estil renaixentista, dins d'una frondosa roureda.
Sortim del lloc per una empinada i ombrívola senda entre alts roures i seguim per un llarg tram a través d'un preciós camí, fins arribar a les cases de A Fonte, on tenim dos fites i un cartell, punt de bifurcació entre dues rutes alternatives... el de l'esquerra, passa per Miraz, sent aquest el més clàssic i que la majoria segueix. El de la dreta passa per As Cruces, més curt però sense serveis. Nosaltres com el nostre final és Seixón (per qüestions logístiques), seguim per l'esquerra, cap a Miraz. Entre pistes alfaltadas i bonics camins de terra, passem pel llogarret de Digañe i finalitzant aquest, entrem en Raposeira on en una de les primeres cases, sobresurt al jardí, una immensa roca i en el seu cim col·locat un hórreo. Després vam passar el llogarets de Carballedo, Aldar, A Pedranegra i Seixón d'Abaixo, on hi ha la casa-taller de l'escultor lugués López Chacón. Ja en la tanca del jardí veiem nombroses inscripcions per ell tallades, bastants d'elles relacionades amb la ruta jacobea , aquestes mostren el seu art i donen la benvinguda al pelegrí. Recordo una d'aquestes... " Los caminos no tienen final, nuestros pasos sí" i on molt amablement ens va segellar la credencial creant un interessant segell templer, fet artesanalment amb lacre. En tan sols 500 metres arribem al encreuament de Seixón de Arriba, on hi ha un bar, O Cruceiro i on mitiguem la nostra set amb unes fresques "birres", com no podia ser d'altra manera, per acabar aquesta etapa.
El nostre allotjament el tenim a Regüela, al magnífic hotel rural Biterra, situat a 10 km. de Seixón de Arriba i en plena natura. Té servei de transport gratuït per als pelegrins que desitgin passar dos o tres nits al seu establiment. On els seus encantadors propietaris, Nerea i Javier, ens van fer passar dos sorprenents dies i als quals felicitem per els exquisits sopars i esmorzar que ens van oferir... Si podeu, heu d'anar!, i demà ... més !!!
Waypoint

San Xoán de Alba...comienzo de la 6ª etapa

Waypoint

Pedrouzos

Źródło

Fuente

Skrzyżowanie

Cruce de la N-634 (Bar casa Alejandro)

Tunel

paso bajo la autovía

Most

Ponte de Saa

Waypoint

As Penas

Waypoint

A Casasnovas

Waypoint

Casamuniño

Waypoint

A Castiñeira

Architektura sakralna

Capilla do Carmio

Architektura sakralna

Capilla de San Adrián

Tunel

paso inferior de la autovía del Noroeste A-6

Aprowizacja

Bar Sara, Baamonde...desayuno

Architektura sakralna

Iglesia de Santiago

Waypoint

antigua N-VI

Architektura sakralna

Cementerio de Baamonde

Ryzyko

paso a nivel

Most

Ponte San Alberte

Architektura sakralna

Capilla de San Alberte

Skrzyżowanie

A Fonte

Waypoint

Digañe

Waypoint

A Raposeira

Waypoint

Casballedo

Waypoint

Seixón de Arriba, final de etapa

Komentarze

    You can or this trail