Czas  4 godzin 55 minut

3,8
7,6

Obejrzane 853 razy, pobrane 32 razy

w pobliżu els Riells, Catalunya (España)

Volent continuar els camins de Ronda, ara entre Cala Montgó i L’Escala, decidim fer una ruta circular, amb sortida i arribada a la Platja de Riells. Ens aproparem al vessant nord del Massís del Montgrí fins a Santa Maria del Palau, petit temple romànic en ruïnes i els vestigis d’un petit poblat de l’època romana. Cala Montgó de sorra fina i blanca procedent de l’erosió calcaria del Montgrí es troba protegida al nord per el Montgó on hi trobem la Torre de defensa, perfecte mirador de L’Escala, Sant Martí d’Empúries i la Badia de Roses. El paratge de les Planasses-Salpatx, es un espai litoral amb presencia de penya-segats, illots, esculls i petites caletes de còdols i replans rocosos fortament exposats a la tramuntana. L’espai també engloba una zona dunar on hi podem trobar un gran nombre d’espècies vegetals . D’atractius no en falten. En arribar al port hi trobem els búnquers que es varen construir per controlar la badia de Roses.

Ruta: Els Riells (3 m) – Camí dels Estanys (6 m) – Horts de l’Estany (5 m) – Santa Maria del Palau (64 m) – Les Rabioses (100 m) – El Mas Cremat (42 m) – Còrrec de les Guilles (22 m) - Cala Montgó (1 m) – Punta de Montgó (10 m) – Torre de Montgó (97 m) – Punta Grossa (29 m) – El Pou del Romaní (11 m) – Cala Illa Mateua (8 m) – Morro dels Cinc Sous (24 m) – Port de Pescadors (2 m) – Platja de Riells (2 m)

Accés: L’Escala es troba a 20 quilometres de l’AP-7 (sortida 5: Orriols). La GI-623 hi porta directament. Si es ve del Nord o del Sud de la Costa Brava la C-31 es la carretera que mes ens hi acosta.

Caminada. Aquesta circular la comencem a la Platja de Riells i anem a buscar el camí dels Estanys, on deixem la zona urbanitzada i ens endinsem als boscos i les Pineredes de l’Escala endinsant-nos per antics camins, sempre rumb al sud. Hem de girar al Est, ara seguint una pista que ens porta a Santa Maria del Palau. Anem seguint caminant a l’E, ara per corriols, ara per camins mes amples fins arribar a la zona de les Rabioses al nord del Puig d’en Lleial. Ja trobem un ample còrrec que baixa a cala Montgó i ens deixem portar, entre boscos de pins fins que un càmping ens talla el curs natural de l’aigua. Voregem el càmping pel sud, passem el còrrec de les Guilles i en arribar a la pista girem al NO. Aviat trobem un corriol que ens mena a la Cala Montgó. Comencem el tram de camins de Ronda vorejant la Cala, passem pel Port del Rei i arribem a la Punta de Montgó sense cap dificultat. Ara el camí s’enfila muntanya amunt, entre mar i cases per anar a assolir el cim del Montgó i la seva torre. Al Est del cim veiem les restes d’un far/llanterna i un búnquer. En hi arribem i retornem per baixar del turó per corriol que va a buscar el pas entre el litoral i les cases. Passem per sobre el Salt de Deua. Aquest tram es un xic dret i estret, però es baixa be. Aviat trobem el camí de ronda, amb baranes i el seguim fins a la Cala de l’Illa Mateua, tot passant per la Punta Grossa, el Pou del Roman i la Punta de Ferro. Voregem la cala de l’Illa i arribem a trobar el GR-92. Entrem en el paratge de Les Planasses-Salpatx per on anem seguint el GR, passant prop de la punta dels Cinc Sous, les cales de Salpatx i Bol Roig i poc abans d’arribar al port trobem els búnquers. Baixem al port de pescadors, anem a situar-nos prop de l’aigua, passem els diferents ports fins arribar a la Platja de Riells. Final d’etapa. Com que teníem temps, aigua, menjar i forces, decidim continuar fins a Empúries, però això ja ho expliquem en un altre caminada.

Cartografia:
Empordà. Costa Brava Nord. El Montgrí-Muntanyes de Begur-Les Gavarres. Escala 1:30.000. Editorial Piolet.

Antic camí

3 Opinie

• JoanPP 2019-02-28

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

La ruta es fàcil de seguir i l'entorn es agradable, llastima que el cami de ronda a cala Mongo estava tallat i he hagut de fer un tram per carrers urbanitzats.

• Zdjęcie Lagodolores20

Lagodolores20 2019-08-11

Hem fet avui aquesta ruta i estem encantats amb el recorregut!Un camí de ronda molt xulo !Gràcies

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

Espectacular camí de ronda!