Pobierz

24 maja 2021

maja 2021

Obejrzane 15 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu la Menera, Occitanie (France)

Des de la basses de Monars pel Pla de la Serra baixar al Coll de les Falgueres fins el Coll de Boix i el naixement de la Muga. Tornada pel Pla del Castell, el Coll del Llistonar a buscar un altre cop el Pla de la Serra. En cada punt trobareu la descripció de la ruta i del lloc.

El GPS ens ha donat 16,14km i 678 m de desnivell. Pel que fa al temps, ens hem entretingut molt fen fotos. Si aneu per feina no necessitareu més de 4h.

Pla de la Serra

Pla de la Serra Des del final de la pista de Monars seguim pel sender senyalitzat que amb pujada suau ens deixa al pla. Al final del pla hi ha un indicador a Lamanere. El sender baixar per la fageda fins que atrapa una pista de desembosc i surt al pla.

Coll de les Falgueres

Arribem a aquest punt en el que hi ha una rouloute abandonada i seguim la pista per la dreta. Guardem-nos forces, perquè a la tornada haurem de pujar al Pla per aquest mateix recorregut.

Deixar pista

Deixem la pista i seguim pel sender de la dreta

Fita 522

Coll del Llistonar

El pal indicador d'Alta Garrotxa senyala aquest coll poc marcat al terreny. De tornada, quan deixem la pista que portarem arribarem a aquest coll

Pla de la Muga

Pal indicador
Panorama

Naixement de la Muga

Punt més interessant de l'excursió. L'erosió dels gresos i argiles d'aquest punt donen un paisatge particular molt interessant. A més, des del mirador del naixement es pot veure tot el pla de l'Empordà. Des d'aquest punt seguim en direcció oest, primer per terreny sense vegetació i poc a poc entrant en el bosc fins arribar a una pista forestal.

Pista forestal

El sender que seguíem des del naixement de la Muga acaba en aquesta pista. Si la seguíssim a la dreta ens portaria al Pla del Castell, des d'on podríem anar a les Torres de Cabrenç o baixar cap a Lamere. Nosaltres seguim a l'esquerra, sense cap indicació al pal de senyals. Avancem una bona estona per la pista fins que en un torrent la deixem per tornar al Coll del Llistonar per un sender poc marcat.

Deixar pista

Hem d'estar atents i en aquest revol de la pista deixar-la i seguir a l'esquerra per un sender poc marcat, però de recorregut curt, que puja pel torrent i ens torna al Pla del Llistonar. Un cop al pla tornarem cap a Monars per mateix camí que hem fet a l'anada.

Monars

Punt d'inici i final de l'excursió. Des de la carretera de Beget a Rocabruna, en un sentit o altre depenent d'on vinguem. Si ho feu des de Camprodon i Rocabruna, després del km 8 trobareu l'inici de la llarga pista a Monars. Aquesta pista és molt llarga, uns 10 km, però està en bon estat i és transitable per a turismes, si més no fins a les basses de Monars. Des d'aquest punt al final, que és on hem deixat el cotxe no hi ha més d'un km i si no està bé per passar-hi no és problema fer-ho a peu. La pista es converteix en un sender (pal indicador) i en uns metres es divideix. Hem de seguir pel que guanya alçada.