Pobierz

28 maja 2021

maja 2021

Obejrzane 82 razy, pobrane 8 razy

w pobliżu Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

Comencem la ruta deixant el cotxe a sota de Castellfollit i seguint marques grogues anem a travessar el Fluvià per un preciós pont de fusta, continuant pel mig d'hortes i deixant a la dreta el camí que puja pel cingle i arriba a dalt del poble. Sempre de pujada i amb les marques grogues, passem per sobre dels túnels i ens endinsem en un bosc ple d'alzines i molses que recobreixen un munt de roques que donen a tota la pujada fins les Baumes de Caixurma un aspecte de compte de fades i follets.
Després de les Baumes, continuem pujant, passem pel costat de les ruïnes de Can Pere de la Pipa (o Can Moltó), quan tenim la casa de Can Santaló de cara, ens desviem a l'esquerra (seguint les marques) i sortim a una pista per la qual baixem una mica fins que acabem sortint a una clariana on es troba l'ermita de la Mare de Déu de la Devesa, amb boniques vistes.
Deixant l'ermita a l'esquena, pugem pel petit caire on hi ha un corriol que puja una mica fins arribar al Pla de les Termes. Davant nostre, un camí que baixa una mica i planeja després, passant pel Collet de l'Aulina, després pel Collet d'en Feliu i finalment sortint al Coll del Castell. Aquí, deixem la pista per travessar el Coll en diagonal trobant un corriol que ens estalvia pista i que surt a tocar de l'ermita de Mont-ros. Uns metres de pista a la dreta i som al cim, amb l'ermita/castell de Mont-ros davant nostre. Suposem que la part del castell és un afegit quadrat que hi ha per la cara nord i que sembla ben bé una fortificació més que part de l'ermita. L'estat de l'ermita és penós des de fa anys però el lloc té un cert encant, encara que sense vistes enlloc. Sortim pel camí que hi ha a la cara nord i que baixa seguint el caire de la muntanya, passant a prop de les ruïnes de Can Valent i acabant per arribar a Can Passavent. Aquí trobem una cadena que diu "Camí Privat" però actualment no prohibeix el pas com havíem trobat temps en darrera. Per tan, travessem i enllacem amb la pista que surt del davant de la casa i per la qual baixem cap a Castellfollit passant pel costat de les ruïnes de Can Patiràs, a tocar de l'autovia dels túnels i finalment acabem a la part alta de Castellfollit baixant pel mig del poble fins la carretera per la qual uns 200 metres després, arribem a on hem deixat el nostre vehicle.