Czas  4 godzin 44 minut

1,0
1,9

Obejrzane 51 razy, pobrane 1 razy

w pobliżu Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Barcelona a Montserrat per etapes – Etapa6: Aeri de Montserrat - Monestir
La sisena i última etapa, la comencem a l’estació dels ferrocarrils de l’Aeri. Allà on havíem acabat la quinta.
Llocs d’interès de la sortida
- Aeri i vistes de Montserrat
- Via Crucis i vistes a la Santa Cova i el seu funicular
- Monestir de Montserrat

Aeri – Estació elevadora de les aigues
Sortim de l’estació de l’aeri, travessem el pont i seguim el camí que fa pel darrera la tanca de ciment de la carretera fins arribar a l’edifici de l’estació elevadora de les aigües. Travessem la carretera amb molt de compte. Trobem unes escales a l’altre cantó a mà dreta de l’edifici.
El camí, primer puja pel bosc en direcció nord i ràpidament a Nord Est en direcció a la pared. El sender puja pel costat de les canonades, travessant-les sovint. A mida que pugem anem veient més paisatge. Ara veiem ben bé la torre de l’església de la Mare de Deu del Roser i la colònia Gomis als peus mateix. Veiem el pont de l’aeri i tota la carretera. I la cabina que puja lentament cap al Monestir.
Anem seguint les marques verd-blanc-groc. Veiem una fletxa groga i el camí flanqueja a la dreta.
A vegades hi ha graons. Veiem les canonades que s’enfilen. Ens anem enlairant i la colònia, l’església, el riu i la carretera es van fent més petits. Tornem a travessar les canonades.
Una fletxa groga ens fa flanquejar a la dreta. El camí baixa una mica i tornem a travessar canonades.
Ara flanquegem per un camí estret i una mica aeri. Trobem una bauma,a mà esquerra. Hi ha una manta. Algú l’ha fet servir per a passar la nit. Seguim flanquejant a la dreta per l’estret sender de cornisa. Estem a sota mateix de la pista.
El camí es fa més ample, puja una mica, fa un revolt de 180 graus i connecta amb l’ample pista que ve de Monistrol i va fins a l’estació superior del sistema d’elevació d’aigua que arriba al Monestir. Una pista que es devia obrir pel manteniment d’aquesta estació.
Arribats a la pista, admirem el paisatge des d’aquí dalt i ens tornem a posar en marxa. La còmode pista va tota l’estona en direcció Sud fins arribar a un revolt de gairebé 180 graus al final del qual ja trobem la caseta de les aigües.
Estació elevadora de les aigues - Monestir
Abans de la caseta a mà esquerra veiem un pal indicador i unes escales que s’enfilen muntanya amunt. Les agafem. A vegades hi ha baranes. Arribem a un mirador amb un paisatge esplèndid sobre tota la vall i el riu. Al costat, el Tossal de Mullapans o Cap del Gat.
El camí canvia de direcció 90 graus i puja Nord Nord-Est. Arribem a la cruïlla del camí de tres quarts que ens surt per la dreta. Nosaltres a l’esquerra, cap al Monestir.
Veiem altra cop les canonades. El camí descriu una corba i passa per sota de la Trona, posant-se direcció Sud-Est i després de fer una sèrie de giragonses arriba al coll de les Baranes. Estem a sota mateix del mirador del restaurant que hi ha a la carretera.
Una mica més enllà, empalmem amb el camí del Viacrucis que va del Monestir a la Santa Cova.
Ara només ens resta pujar pel còmode i turístic Via-Crucis, amunt. Veiem ara, clarament tot el recorregut del funicular de la Santa Cova i tot el camí del Via Crucis. Com estem a la canal de l’aeri, també veiem tot del recorregut de les cabines. Més amunt, ja podem veure les vies del cremallera que ens surt per la dreta. I una mica més amunt, arribem a l’estació superior de l’aeri de Montserrat. Uns metres més i arribem a l’esplanada on hi ha l’estació del cremallera. Allà dalt els gorros: el gorro frigi i la gorra marinera ens saluden. Veiem tot el recorregut del cremallera de Sant Joan on s’acaben de trobar el que ve de dalt i el que puja ca dalt. Més enllà, la silueta de Sant Miquel a sobre la línia que acaba am la creu del mirador.
Enfilem per les escales que pugen al Monestir, creuem l’esplanada de davant de la Basílica i entrem a l’església. Allà dalt està la Moreneta amb tota la corrua de gent que la va a visitar.
Fi del trajecte.
Per tornar, agafarem el cremallera que empalma amb el tren a Monistrol.
Aquesta excursió esta agafada de la
ruta del company de wikiloc:
T.O'Neil
Gràcies per compartir, company.
Espero que us agradi.
Salut i República!
Stacja kolejowa

Inici. Estacio Aeri FGC

Ryzyko

Hi ha pas pel darrera la carretera

Hi_ha_pas_pel_darrera_la_carretera

Flanqueig 1

Flanqueig
Zdjęcie

Flanqueig per la roca. Cap a les escales

Flanqueig_per_la_roca._Cap_a_les_escales
Skrzyżowanie

Fletxa groga. A partir d'aquí el camí flaqueja tot a la dreta

Fletxa_groga._A_partir_d'aquí_el_camí_flaqueja_tot_a_la_dreta
Zdjęcie

El camí baixa una mica. Passem canonada

El_camí_baixa_una_mica._Passem_canonada

Pel costat canonades. Les travessem

Pel_costat_canonades._Les_travessem

Flanqueig 2

Flanqueig
Jaskinia

Bauma amb manta

Camí una mica aeri. Després esglaons
Punkt informacyjny

indicador

Escales

Pomnik

Estació elevadora de les aigues

Estació_elevadora_de_les_aigues

Escales

Panorama

Mirador

Skrzyżowanie

Cruïlla. Monistrol pel camí de tres quarts a la dreta. Monestir esquerra

Canonades

Coll de les Baranes

Coll_de_les_Baranes
Skrzyżowanie

Empalme amb el camí del Viacrucis

Empalme_amb_el_camí_del_Viacrucis
Panorama

Vista de l'estació superior de l'aeri