Czas  2 godzin 45 minut

2,1
4,2

Obejrzane 98 razy, pobrane 7 razy

w pobliżu Artana, Valencia (España)

Curta i senzilla circular pel terme d'Artana que presenta dos parts ben diferenciades. La primera part segueix la ruta "roja" que ix d'Artana pel camí del Rebó passant per la sénia Menuda i la sénia dels Nanos abans de pujar per l'assegador de cap al Pla de Marco pels Terrers de Sant Joan passant pel Clotxó del Pla de Marco.
Des del Pla de Marco, ja a la ratlla del terme d'Eslida cal baixar per una senda que guaita a un mirador situat dalt la Quebrantà de Molés abans de baixar cap a l'ermita de Santa Cristina passant per la vora de l'abellar de l'Ermita i el del Rosso.
La ruta no arriba a l'ermita. Quan arriba al camí vell d'Eslida a Artana que passa pel costat de la rambla d'Artana, abandona la ruta roja (que retorna a Artana per Santa Cristina) i segueix una drecera que travessa la rambla i passa sota la carretera continuant pel barranc de la Baldriana a enllaçar amb el camí de la Baldriana just a la vora de l'embotelladora d'Orotana. El camí puja per la vora del barranc fins que enllaça amb la ruta blava que recorre l'Ombria d'Artana.
Ací deixem el camí de la Baldriana que puja amunt cap a la cresta l'Ombria i seguim a l'esquerra el camí que ens porta sota els Castellets (per on puja la senda de la ruta blava) i seguint recte travessant el barranc de la Canaleta eixim a la urbanització de la font de la Figuera on cal pujar a buscar l'enllaç de la ruta blava que recorre la falda de la muntanya fins a la urbanització Zorear per on retornem a Artana.
Contrasta la primera part de la ruta sobre terreny calar on dominen els pins blancs i el matollar amb la segona part on aflora el rodeno i creix un espès alcornocar amb alguns pins de rodeno.

Artana

La ruta ix pel camí del Rebó, asfaltat, que segueix fins a la Sanca i retorna per la carretera d'Eslida.
Szczyt

pla de Marco

Senda esquerra, recte pista que baixa a Eslida per Vilambuig.

abellar de l'ermita

abellar del rosso

camí vell d'Eslida

Recte a buscar la Baldriana, esquerra a Artana i dreta a Eslida.

senda esquerra

Recte camí de la Baldriana fins a la cresta de l'Ombria.

senda recte

Dreta senda a la cresta l'Ombria pels Castellets

recte

dreta senda al camí de la Canaleta
Skrzyżowanie

urbanització de la font de la Figuera

pista dreta

esquerra

Cap a Artana, dreta al camí de la Canaleta, recte puja a la pista de la Ombria

recte

dreta a la pista l'Ombria i camí del Gamelló

urbanització

2 Opinie

• Zdjęcie penyeta

penyeta 2021-04-18

Ruta bonica, amb bona senda, ben senyalitzada i ben ressenyada, com totes les de Goterris.

I have followed this trail  zweryfikowane  View more