1,2
2,4

Obejrzane 1384 razy, pobrane 22 razy

w pobliżu Arànser, Catalunya (España)

Itinerari circular en el que sortint des de l'àrea d'esbarjo de la font de les Pollineres, s'arriba als Estanys de la Pera fent el recorregut de pujada seguint les indicacions "Als Estanys de la Pera" del sender número 1 de Senders de la Cerdanya (GR 11.10), que entre boscos i prats alpins va remuntant la vall del riu del Molí. El recorregut de baixada, que permet fer diferents dreceres, es realitza per la pista de terra que comunica el refugi dels Estanys de la Pera amb la font de les Pollineres.
Una ruta ben indicada i sense altra dificultat que, en alguns punts, trobar el lloc adequat per on creuar el llit del riu, sobretot després d'un recent període de pluges.
Comentar també que tot i que surt com a temps total de la sortida més de 4 hores, l'estona real que varem esmerçar pujant i baixant són poc més de 2 hores...
------------------------------------------------------------------------------------
Una de les maneres d'arribar a l'àrea d'esbarjo de la Font de Pollineres des de Lleida, és dirigir-nos cap a la Seu d'Urgell per agafar la N-260, carretera que enllaça la Seu amb Puigcerdà. Seguint la N-260 durant uns 22 km, just després de P.K. 205 i abans d'entrar a Martinet, ens desviarem a l'esquerra tot seguint la LV-4036, carretera que puja cap a Lles de Cerdanya. Poc abans d'arribar a Lles de Cerdanya hem de desviar-nos cap a l'esquerra i agafar la carretera que ens porta fins al nucli d'Aransa/Arànser. A l'arribar a Aransa/Arànser continuarem muntanya amunt tot seguint una pista asfaltada que puja fins l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa. Arribats a l'estació d'esquí d'Aransa, continuem pujant ara però, per una pista de terra que ens portarà primer fins les immediacions del refugi de Prat Miró i, uns 4 kms més endavant, arribar al pàrquing de la font de les Pollineres.
Si desitgeu veure algunes de les imatges d'aquesta sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...