Czas  2 godzin 27 minut

2,3
4,7

Obejrzane 5748 razy, pobrane 215 razy

w pobliżu Anglès, Catalunya (España)

Començo aquesta ruta circular al carrer Dels Pins. Des de la carretera fent quatre passes cap amunt , s’agafa un camí a l’esquerra que puja als dipòsits de les aigües d’Anglès. Continuo per uns corriols tot pujant en direcció a Puig ventós però abans d’ arribar-hi em decanto a l’esquerra seguint una pista que baixa fins a can Gravat i d’aquí a Sant Pere Sestronques. És una ermita del segle IX que era sufragània de l'església de Sant Amanç, restaurada recentment per un particular.
Continuo per la pista i passo per Can Rossinyol, arribo a la carretera que va d’Anglès a Santa Coloma de Farners; la creuo i continuo per pista fins a can Soldat, i darrere mateix de can Soldat es troba un turó on hi ha l’ermita de Sant Amanç, església Parroquial Romànica del segle X al XII, actualment hi ha una associació que s'encarrega de la seva restauració. Continuo per pista en direcció a Anglès fins arribar al “tut” de les mines del Sant Pare, es diuen del Sant Pare perquè al 1871, eren propietat del Papa de Roma i administrades pel bisbat de Girona. El Tut és la xemeneia de les explotacions mineres que van ser tancades l’any 1930. Continuo per un corriol que baixa fins a Anglès o sigui el punt d’ inici.
Salut i bona caminada.

zdjęcie

Can Soldat

Dipòsits de les aigües

Dipòsits de les aigües d'Anglès
Skrzyżowanie

Tut de les mines del Sant Pare

7 Opinie

• Els Esgarriats 2014-09-25

Aquesta ruta esta molt bé per passar la tarda o un matí. L'hem fet el 25 de setembre 2014. S' ha d'estar alerta als encreuaments perque n'hi ha molts. Alguns trossos són molt bonics! Passes per roures, alzines, avellaners,... les ermites molt maques! Hem tingut la sort de poder visitar la de sant Amanç, recent restaurada. Els hi ha quedat molt i molt bé. Per sant Miquel, ultim diumenge de setembre fan un aplec.

JEP BOIX 2014-09-26

Gràcies, Esgarriats pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut.

• Els Esgarriats 2014-09-26

De res! :)

• Zdjęcie Luis Inclán

Luis Inclán 2017-01-29

Moltes gràcies per la ruta!
    He fet, amb uns amics, aquest itinerari avui mateix: és molt bonic i variat. Sort del trak, perquè n'hi ha encreuaments per donar i per vendre...
    Les dues ermites, ben restaurades i molt boniques: una (St. Pere), en un paratge deliciós, i l'altra (St. Amanç) en un turó amb molt bones vistes. Entre mig, boscos de pins, d'alzines, avellaners... inclús alguns eucaliptus. Camins amples i també corriols, avui bastant enfangats per les pluges de la setmana.
    Molt recomanable.

JEP BOIX 2017-01-31

Gràcies, Luis pels teus comentaris.

• marclo53 2019-02-11

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

Ahir la meva parella i jo vam fer aquesta ruta i ens va agradar molt. Es fàcil, bonica, i curta, just el que voliem. Gràcies per penjar-la.

JEP BOIX 2019-02-12

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la i comentar-la. Salut marclo53 !