Moving time  3 godzin 54 minut

4,5
8,9

Obejrzane 1162 razy, pobrane 66 razy

w pobliżu Camarasa, Catalunya (España)

Itinerari força recomanable perquè les vistes són impressionants, malgrat, el tram que haurem de fer camp a través per baixar de la cinglera a trobar la pista, però, tot i això, val la pena fer aquesta ruta.

Per arribar al punt de sortida, cal agafar la carretera del Doll C-13 i passat la població de Camarasa i abans de travessar el riu Segre, desviar-nos a la dreta.

La ruta s’inicia des de l’aparcament de l’aiguabarreig del Segre i Noguera Pallaresa, lloc on hi ha la Presa d’Alòs de Balaguer (Camarasa). Deixem el cotxe aparcat i iniciem el recorregut per les passarel·les que hi ha encastades a la roca de la presa. Arribem a la cruïlla de camins, trenquem a la dreta que ens durà a Sant Jordi, anem guanyant altura, cosa que ens permet gaudir d’unes imatges fantàstiques de la presa de Camarasa i del seu entorn, cinglera de la cova del Tabac, els meandres del riu Segre, etc. Seguint per un sender força fressat, arribem dalt de la cinglera. Ens desviem cap a l’esquerra en direcció a la cresta de la serra de la Carbonera, per un camí que ens alguns trams fa de trinxera. El sender que recorre tota la cinglera de la Carbonera, està força fitat i fressat, les imatges que s’albiren són espectaculars, la Penalta, l’estret del Mu, i, no diguem les muntanyes del Pirineu.

Tot el sender transcórrer prop de la cresta, per tant, les persones en vertigen poden patir una mica, però, no hi ha cap problema perquè el terreny permet desplaçar-se cap a la dreta del cingle. El sender, com he dit abans, està força fitat, i algunes fites, són obres d’art.

El problema d’aquesta tram de ruta que recórrer la cinglera de la Carbonera, se’ns planteja en el tram final de la carena, perquè el descens fins a la pista que hi ha prop de dos camps que tenim al davant, és un camp a través, és a dir, baixa com puguis, malgrat hi trobeu alguna fita. El trac us portarà per una zona de mala petja i una mica emboscada, malgrat, us porti a empalmar en l’esmentada pista. Per evitar en part aquest patiment que jo vaig tenir, us aconsellaria que comencéssiu el descens una mica abans del que jo vaig fer, sempre tenint la vista posada en una petita pista que hi ha situada en el camp superior dels dos que albirareu. Us recomano això, perquè el recorregut per aquest tram de carena, no aporta res, ni ofereix cap imatge espectacular.

Una vegada arribats a la pista situada al costat dels camps, la seguim i ens portarà a empalmar amb la pista que duu a Camarasa. Arribem a Alòs de Balaguer, bevem a la font que trobarem una vegada passat el pont del Segre. Ens dirigim cap a Alòs, donem una petita volta pel poble i reprenem la marxa en direcció al Congost del Mu. Passem pel costat de la zona de pic-nic que trobem a la font de l’Espadella i la caseta de foc. El sender està molt ben fressat i cuidat.

La ruta ha estat gravada amb el wikiloc del mòbil, cosa que vol dir que pot haver-hi alguna variació, sobre la distància i el desnivell, si la gravació la feu en un Garmin.
Parking

Presa de Camarasa

Ruta de Camarasa a l'Aiguabarreig del Segre i la Noguera Pallaresa

Sant Jordi 5,4 km

Cruïlla sense indicador (seguir recte)

Camí de trinxeres

Presa de Camarasa i sender de Sant Jordi

Mirador

Estret del Mu

No anar en direcció al camp, mes amunt (pista)

Entrada camp.sembrat

Źródło

D'Alòs de Balaguer

Congost del Mu

Foc de Rotlle i font de l'Espadella

Congost del Mu

Pasarel.les i congost del Mu

Pasarel.les

Pont penjant

Panorama

Presa d'Alòs i pont que travesa el riu Segre

Most

Riu Segre

5 Opinie

• Zdjęcie paupetpuig

paupetpuig 2020-10-05

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

La ruta és espectacular i val molt la pena.
    Mireu detingudament el paràgraf que comená dient "El problema d’aquesta tram...". Realment, pot ser un problema si no estàs habituat a obrir-te pas entre roques i alzines.
    Si haguéssim fet més cas a on diu "Per evitar en part aquest patiment..."hagués estat més senzill (mea culpa per no haver-ho llegit millor).
    Moltes gràcies jmbcmontrebei pel track i les explicacions

• jmbcmontrebei 2020-10-05

Es una ruta molt guapa, excepte aquest tram perdedor i emboscat. Sento que t’hagis trobat en aquella emboscada.

• sandranonstop 2021-04-04

Realment xula, però d’acord amb el que dieu. No sabiem per on tirar a la baixada, camp a través, esgarrinxats per tot arreu i cul a terra. Es perdien les fites i vam trigar una hora més del compte. Potser s’hauria de valorar com a “difícil” per aquest tram. Però repeteixo, l’excursió val molt la pena.

• Zdjęcie Lluís Riera

Lluís Riera 2021-05-30

Ruta espectacular el camí per sobre els singles i les vistes del congost genials. Cert que la baixada es totalment lliure sense camí, però millor del que m’esperava. Gràcies per compartir!!!!

• jmbcmontrebei 2021-05-30

Celebro que hàgiu gaudit de l’itinerari, llàstima de la baixada..