Pobierz

6 listopada 2019

listopada 2019

Obejrzane 408 razy, pobrane 9 razy

w pobliżu Rojals, Catalunya (España)

Per veure les fotos de la caminada aneu al següent enllaç :

Voltants Mola Quatre Termes ( 05-11-19 )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
Ruta de “senderisme” que sense cap dubte hem de qualificar de fàcil. Hi ha moltes cruïlles, la major part amb senyalització. Només cal vigilar després del Mas de Mateu per agafar el camí de Roquerola.
Caminada que ens mostra molts dels llocs més coneguts dels voltants de la Mola d’Estat Especialment bonic bosc del Guerxet i les vistes des de la Mola d’Estats, Refugi. El, no tant conegut, tram del Camí dels Carboners també resulta espectacular.
Evidentment la tardor és la millor època per fer aquesta ruta. Les darreres fortes pluges no han afectat massa el terreny.
La sortida d’avui 05/11/2019 és el mateix recorregut , una mica allargat, que vam fet ara fa deu anys quan vam fer la primera sortida del GERCA, el 05/11/2009. A les hores, encara sense GPS, seguíem els llibres del Rafel Lopez-Monne, molt bona guia d’iniciació. En aquests 10 anys hem passat de sortir 3-4 a anar 15 molts dijous.

APROXIMACIÓ : A Montblanc agafem la TV-7042 que ens deixa a Rojals on seguim per la pista en bon estat. Nosaltres parem als 2,6km, al Coll de la Mola ( wpt 01 ). La pista és transitable quasi fins la Mola ( wpt 10 ) Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil ) Tots els camins surten als mapes. Bona part del recorregut amb pintures de GR i PR. A la major part de cruïlles hi trobem pals indicadors.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Quasi tot corriol amb algun tram d’antiga pista. Del wpt 10 al 12, pista ben ample.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Com sempre, alguna zona fosca de cobertura amb Movistar

MENJAR : Hem dinat a l’Espluga. Restaurant Art ( 977 871871 ). Local força ampli. Menú 13,90 dies feiners. El millor el tracte i els vins. Cuina un punt moderna, però amb resultats molt variats. A la zona de la Conca no sabem trobar llocs bons d’11 o 12 € menús

AIGUA : Crec recordar que a la Mola n’hi ha. Però millor portar-la

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +451. Temps en moviment ( caminant ) 3h 06’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 1,50-1,80 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Podem escurçar la ruta sortint del Clot del Llop cap al Refugi des don seguim el track. Això sí, ens perdem el tram del Bosc de Guerxet.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet i Alpina tenen cartografia de la zona.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de la electrònica. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.