Czas  2 godzin 11 minut

1,7
3,3

Obejrzane 5787 razy, pobrane 346 razy

w pobliżu Sorpe, Catalunya (España)

Anem per la C-28. Agafem la pista asfaltada que surt de l’hotel dels Avets. Passem davant del Refugi del Gerdar. En un fort revolt hi ha un petit aparcament, hi deixem el cotxe.
Un plànol mostra la zona del Vall de Cabanes, per on caminarem. Veiem dos camins, un a cada costat del cartell. Agafem el de la dreta i comencem a caminar. Unes marques grogues ens guiaran per tot el recorregut
La pujada és continua i forta en algun tram. L’ample camí suavitza l’esforç. De l’espessa vegetació passem a terreny més planer, estem a la Costa Solana. Encara ens resta una mica de pujada, ja més suau per arribar al Pletiu de Cabanes. Després de creuar un riuet trobem un pal indicador (waypoint) a la cruïlla amb el sender que duu al estany Negre de Cabanes. El deixem a la dreta i comencem a baixar
Els avets es fan cada cop més abundants. El soroll del rierol és fa escoltar. Algun pas una mica més complicat ens torna a centrar en la caminada. Trobem un altre pal a la cruïlla (waypoint) amb el camí que porta al Pas del Coro i a Son.
Seguim baixant suau però constantment i sense adonar-nos arribem a un nou encreuament (waypoint). Un camí a la dreta ens duria fins València d’Àneu i Son.
En aquest tram és on s’aprecia millor la grandària de l’avetar, el més gran d’aquesta part del Pirineu. Les fotos ens ho recordaran.
El camí en baixada, ens ajuda a visualitzar l’entorn. Arribem a un pont de fusta que ens facilita el pas del Riuet. Un cartell mal col•locat ens fa dubtar del camí. Seguim recta i després d’una petita pujada som davant del cotxe. Hem arribat per l’altre camí del aparcament.
Una caminada bonica de veritat.

Mapa : Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici 1:25000

Increible l'avetar ...

• Zdjęcie xavij

xavij 2014-07-21

ruta am unes vistes fantastiques y mol asequible
    punt de sortida de ,moltes circulars
    gracies per la informacio gerca salut

• Zdjęcie panadesj

panadesj 2018-07-30

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

Camí fàcil, sense complexitat per seguir.
    Traça fidel al recorregut.
    Entorn molt agradable, sempre a l'hombre i envlotat d'avets.

• Zdjęcie GERCA

GERCA 2018-08-03

gràcies per la bona valoració