Moving time  8 godzin 12 minut

Recorded lipca 2020

5,2

Obejrzane 387 razy, pobrane 17 razy

w pobliżu Sinanovići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Kružna tura: Voda braće Biber -nije markirano- Visočica,1736 mnm -markirano- Mokre stijene, 1876 mnm -markirano do Vite, za Spijonik nije markirano- Spijonik, 1920 mnm - Vito, 1960 mnm -markirano- Đetelaš - Parić, 1941 mnm -markirano- Bivak -markirano do skretanja za Konjic, dalje nije- Konjic, 1836 mnm -nije markirano- Stećci na Jezerima -markirano- Džamija, 1967 mnm -nije markirano- Veliki Ljeljen, 1963 mnm -nije markirano- Mali Ljeljen, 1860 mnm -nije markirano- Kolečića bara -nije markirano- Uteklić, 1816 mnm -nije markirano do silaska na markiranu stazu od bivka prema asfaltu- voda braće Biber.
Tura je kondiciono zahtjevna i potrebno je min 10 sati dobrog hodanja sa kraćim pauzama.
Parking

Ishodište

Voda braće Biber, parking. Imaju dvije vode i svejedno je gdje parkirati auto. Preći asfaltnu cestu i travnatom padinom se popeti na greben odakle se vidi obilježen vrh Visočice.

Visočica, 1736 mnm

Staza do vrha nije markirana iz ovog pravca. Markirana je od Puzimskog groblja (Jelenjače) sa druge strane.

Mezar

Staza od vrha Visočica do vrha Vito je markirana. Kod ovog mezara se spaja sa markiranom stazom koja dolazi iz pravca Jelenjače. Staza vodi sa lijeve strane ispod Bezimenog vrha.

Bezimeni vrh, 1832 mnm

Ovaj vrh pripada grebenu Mokrih stijena, nastavljamo markiranom stazom prema Mokrim stijenama.

Mokre stijene, 1878 mnm

Ovaj vrh je na kraju grebena sa kojeg se treba oprezno spuštati, odmičući se od litice ispod njega.

Raskrsnica za Spijonik

Sa markirane staze skrenuti lijevo, stazom koja nije markirana, na vrh Spijonika.

Spijonik, 1920 mnm

Novopostavljena tabla na vrhu sa kojeg se pruža lijep pogled na čitavu planinu Visočicu.

Za Tušila

Sa Spijonika se vraćamo na markiranu stazu prema vrhu Vito. Ovdje izlazi staza uz strmu padinu iz pravca Tušila.

Vito, 1960 mnm

Vrh Vito je ujedno i spoj grebenova prema Drstvima i Đetelaša. Naša markirana staza vodi preko grebena Đetelaša na Parić.

Đetelaš

Greben koji spaja vrhove Vito i Parić. Sa desne strane je kanjon Rakitnice a lijevo su Mahale Visočice.

Parić, 1941 mnm

Sa njega je takođe lijep pogled na sve vrhove Visočice.
Schronienie

Bivak

Otvoreno sklonište na planini Visočici koje je dato na povjerenje PD "Željezničar" Sarajevo. Do njega vode markirane staze iz pravca Tušila i sa ceste ispod vode braće Biber.

Voda

Na markiranoj stazi od bivka prema Konjicu ima vode

Skretanje prema Konjicu

Sa staze je vidljiva nemarkirana staza koja, preko vrha Konjic, vodi na zaravan Jezera sa stećcima

Konjic, 1836 mnm

Stijena na grebenu sa kojeg se, desnom stranom, spušta u Jezera. Desno je Grušća polje.
Stanowisko archeologiczne

Stećci

Na zaravni Jezera nalazi se nekropola dobro očuvanih stećaka. Od njih postoji markirana staza prema vrhu Džamija.

Uspon na Džamiju

Staza vodi preko travnate padine i spušta se prema Grušća polju, odakle slijedi strmi markirani uspon do vrha sedla.

Pogled sa sedla na Džamiju

Pogled sa sedla na Ljeljene

Džamija, 1967 mnm

Najvisočiji vrh planine Visočice. Sa grebena od Džamije prema Ljeljenima je desno Hercegovina (Konjic). Vraćamo se istom stazom do sedla, odakle biramo najbolji nemarkirani put prema Velikom Ljeljenu.

Veliki Ljeljen, 1963 mnm

Staza od Velikog Ljeljena na Mali Ljeljen, takođe ide grebenom, nije markirana.

Mali Ljeljen, 1860 mnm

Greben Ljeljena prema Džamiji (na slici). Spust sa Malog Ljeljena nije markiran i za orjentir treba uzeti stećke na Jezerima i ići prema njima.

Voda

Po spuštanju u Jezera ići desno pored Trojana, iza kojeg se nalazi voda pored staze koja vodi iz Bojadžinog dola na Džamiju. Nastavljamo tom stazom sa desne strane Kolečića bare (mogli smo ići i sa lijeve strane)

Kolečića bara

Odlučili smo ne ići preko Bojadžinog dola na Police i donje stećke, jer bi nam bilo puno za vraćati se cestom. Sa staze skrećemo lijevo prema Utekliću. Staza nije markirana.

Pogled na Uteklić

Treba izabrati najbolju stazu do vrha. Mi smo išli travnatom padinom sa lijeve strane.

Uteklić, 1816 mnm

Zadnji vrh današnje ture koji nas je dobro umorio. Treba sad sići sa njega prema stazi od bivka prema autu.
Panorama

Prema Puzimu

Odlučili smo se za spust travnatim padinama Uteklića u Mahale, sreća pa smo imali dobru orjentaciju.

Mahale

Silazak na stazu sa bivka na cestu. Nastavljamo stazom blago naniže.

Baturak

Silazak staze na cestu (Sarajevo - Konjic). Nastavili smo lijevo, cestom, do ishodišta.

Voda braće Biber

Nakon ovakve ture dobro dođe osvježenje.