• Zdjęcie VIA NIÑO PARABOLT - ENLLAÇANT RUTA TOUR VIGNEMALE

Recorded października 2014

7,6

Obejrzane 3455 razy, pobrane 54 razy

w pobliżu  Baños de Panticosa, Aragón (España)

La ruta comença remontant la Vall d´Ara. Divendres sopem al refugi de Bujaruelo i caminem una hora fins la Cabaña d Ordiso, on fem nit.
Dissabte pel matí continuem endinsant-mos per la vall, passant la cabanya d'Ara, i afrontant pendents de forta inclinació que ens deixen al peu de la pared de la Marmolera, un impressionant circ glaciar. Ens porta un temps localitzar l inici de la via, doncs el terreny es abrupte i hem de anar sortejant glaceres, és tard i decidim fer la via al dia següent. La aproximació amb tot el material ha sigut dura. Afrontem la via Niño Parabolt el diumenge de matí, després d haver fet vivac a 2800 m, tot aprofitant la meteo benigna que ens acompanya.

L´escalada es compon de 11 llargs de una mitjana de 50 m, amb graduació
principalment IVº . Distancia variable entre parabolts i reunions ben
equipades, encara que a alguna falta un mailllon. Impressionant ambient
d alta muntanya i roca de qualitat vairable.

Arribem al coll previ a la pujada al Montferrat i seguim un tram de
cresta en direcció cap al Vignemale, tot buscant trencar a la dreta per
a poder baixar per la glacera en direcció al refugi de Bujaruelo.
Després d una llarga marxa de uns 15 km arribem a les 12 h al parking

3 Opinie

• Zdjęcie Pakodelic

Pakodelic 2014-11-12

Os gusto la via? que jo sepa sois de los primeros repetidores

• Zdjęcie fradnand78

fradnand78 2014-11-12

Hola Pako, la verdad es que nos gustó mucho. Tiene una protección correcta para el grado que tiene, si bien nos costó encontrar el inicio de la via y en algun momento no veiamos la continuidad. La verdad es que es una via en un ambiente impresionante.Enhorabuena

• Zdjęcie Pakodelic

Pakodelic 2014-11-12

Gracias por tu video y tu track! Si hay k estar al lloro para no perder el rumbo en la via, rapelando tambien, tengo k volver a hacerla sin lastre de bolts y taladro, baterías y tal, nos pegamos un buen curro la verdad, yo solo hice de porteador hasta pie de pared y en pared, asegure y esas cosas. Los k de verdad se lo curaron fueron el Crestas y el Joan Lluis, unos fieras. Me alegra ver k alguie la repita k el currazo no haya sido en vano. Sexo, roka y descontrol!