Czas  6 godzin 34 minut

2,5
4,9

Obejrzane 23 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Poso molt difícil de manera excepcional per les condicions, ja que vam trobar una cornisa immensa desplomada que comprenia ben bé quasi tota la carena (ja es veia des de baix). Aproximació i descens per la canal dels Isards amb esquís. Es comença per pistes però de seguida ja t'envolta un ambient alpí fantàstic.

La canal en sí és molt disfrutona, 45-50º, la comencem en ensamble i no muntem reunió fins a sota de l'encaixonament (55º), ja pensant en el que vindrà després. Un cop superat aquest pas el corredor s'obre en un ambient impresionant, donant pas a l'exposició pujant cap a l'esquerra, ja que a dalt només es veu aquesta cornisa gegant.
Arribo sota una gran roca on per sort hi han dos fisures ben bones, ja que no s'està especialment còmode, molt inclinat i exposat. Des d'allà tenim la sortida a uns 15 metres sobre els nostres caps, ho veiem inviable des de la nostra perspectiva, l'únic seria rodejar la roca per l'esquerra a veure què trobem. Muntem reunió i ho intentem.

A partir d'aquí suem de valent, ja que l'esperança de trobar una bona sortida s'esvaeix en veure que el terreny es torna més exposat, i la cornisa continua saludant-nos. Vacilo un parell de cops, fins que l'esforç mental reacciona, i assegurant el pas, faig un flanqueig lateral molt vertical i exposat, sempre cap a l'esquerra, fins a trobar un petit esperó que sembla remuntar fins a dalt evitant la cornisa. Sorpresa, perquè un cop sobre aquest esperonet, al seu final hi torna a aparèixer la nostra amiga, aquest cop però no és desplomada, només vertical, i tenim la santa sort que a sota hi té una espècie de bolet de neu, en el que puc tallar un bon esglaó, i per fi superar-la.

Està catalogada com a AD referint-se a la sortida, que ni de conya comprèn fins com es pot arribar a complicar. Després vam llegir a la ressenya de Carles Gel referint-se a la cornisa que a vegades es torna impracticable (!!). La canal és cara nord i per tant les condicions de neu i gel en general són bones, però després de l'encaixonament li toca molt el sol i en el nostre cas la neu estava massa tova. De material prioritzar autoasseguradors per a fisures petites. Per l'estat de la neu es va trobar a faltar una bona estaca.
Parking

Inici. Estació Grau Roig

Final

Inici Canal Amagada/nord

Buscant una sortida cap a l'esquerra. Cornisa desplomada